توسعه شرکت‌های کوچک و متوسط، راهکار تحقق شعار سال

تاریخ انتشار: سه شنبه 14 فروردین 1403 | 10:17 ق.ظ
توسعه شرکت‌های کوچک و متوسط، راهکار تحقق شعار سال رئیس پارک علم و فناوری خوزستان انتخاب شعار سال توسط رهبر معظم انقلاب را راهبردی برای همه مدیران دانست و گفت: توسعه شرکت‌های کوچک و متوسط راهکار تحقق شعار سال و افزایش نقش مردم در اقتصاد است. سید یحیی میرزایی ، اظهار کرد: مقام معظم رهبری سال ۱۴۰۳ را به شعار جهش تولید با مشارکت […]

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان انتخاب شعار سال توسط رهبر معظم انقلاب را راهبردی برای همه مدیران دانست و گفت: توسعه شرکت‌های کوچک و متوسط راهکار تحقق شعار سال و افزایش نقش مردم در اقتصاد است.

سید یحیی میرزایی ، اظهار کرد: مقام معظم رهبری سال ۱۴۰۳ را به شعار جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری کردند بنابراین تاکید مقام معظم رهبری بر تولید در سال جاری و سال‌های گذشته به عنوان یکی از راهبردهای اساسی کشور باید مورد توجه مسئولان و متولیان کشور قرار گیرد.

وی ادامه داد: ویژگی خاص شعار امسال تاکید حضرت آقا بر نقش و مشارکت مردم در حوزه تولید است. شرکت‌های کوچک و متوسط ( SMEs ) به عنوان ارکان اصلی اقتصاد کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه، نقش بسیار مهمی در رشد اقتصادی این کشورها دارند. این شرکت‌ها، بستری برای ایجاد شغل، توسعه فناوری و نوآوری، افزایش تولید، صادرات و ارتقای کیفیت زندگی جامعه هستند.

میرزایی افزود: یکی از نقش‌های برجسته شرکت‌های کوچک و متوسط، ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری است. این ویژگی مهم در خصوص امیدآفرینی در جامعه است. با توسعه این شرکت‌ها، فرصت‌های شغلی در زمینه‌های مختلف ایجاد و بیکاری کاهش می‌یابد. به خصوص در صنایع خدماتی، فناوری اطلاعات، صنایع کشاورزی، شرکت‌های کوچک و متوسط نقش بسیار مهمی در ایجاد اشتغال دارند.

وی گفت: ایجاد نوآوری و رشد فناورانه، توسعه و ایجاد تنوع صنعتی از دیگر ویژگی‌های شرکت‌های کوچک و متوسط است. این شرکت‌ها به دلیل انعطاف‌پذیری و طراحی سازمانی ساده‌تر، بیشترین توانایی را در ایجاد نوآوری، رشد فناورانه و توسعه و ایجاد تنوع صنعتی دارند. آن‌ها به راحتی می‌توانند به تغییرات بازار پاسخ دهند و به‌روزرسانی‌های لازم را در محصولات و خدمات خود اعمال کنند.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان ادامه داد: صادرات و تعامل با بازارهای جهانی نیز شاخص‌های مهم شرکت‌های کوچک و متوسط است. این شرکت‌ها می‌توانند به عنوان صادرکننده واردکننده فعالیت کنند و با ایجاد تعامل با بازارهای جهانی، صادرات را افزایش و درآمدهای ارزی را افزایش دهند. این امر بهبود تراز تجاری و تقویت ارتباطات اقتصادی بین کشورها را نیز به همراه دارد.  

وی افزود: همچنین، شرکت‌های کوچک و متوسط از لحاظ جغرافیایی نیز نقش مهمی دارند. این شرکت‌ها معمولاً در مناطق کم‌توسعه یافته فعالیت می‌کنند و سبب توسعه و تعادل اقتصادی در این مناطق می‌شوند. فعالیت شرکت‌های کوچک و متوسط زندگی افراد را بهبود می‌بخشد. به طور کلی، شرکت‌های کوچک و متوسط به دلیل انعطاف‌پذیری، نوآوری، اشتغالزایی و توانایی در تعامل با بازارهای جهانی، نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشورها دارند.

میرزایی گفت: حمایت از این شرکت‌ها، ایجاد سیاست‌ها و برنامه‌های متناسب با نیاز آن‌ها، تسهیلات مالی و فنی، آموزش و ارتقاء دانش‌های کارآفرینی، از جمله راهکارهای موثر در تقویت نقش این شرکت‌ها در توسعه اقتصادی کشور است. با توسعه کمی و کیفی این شرکت‌ها می‌توان نقش مردم در تولید و توسعه اقتصادی کشور را افزایش داد و این خود یکی از مصادیق اصلی تحقق شعار سال است. 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار