مباحث فرهنگی یکی ازمهم ترین مولفه های مناطق آزاد کشور است

تاریخ انتشار: پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 | 01:27 ق.ظ
مباحث فرهنگی یکی ازمهم ترین مولفه های مناطق آزاد کشور است مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، گفت: پرداختن به مباحث فرهنگی، اجتماعی و گردشگری یکی ازمهم ترین مولفه های مناطق آزاد کشور است.

علی زارعی درهشتمین نشست معاونین فرهنگی،اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد کشور ضمن اشاره به اینکه صادرات، سرمایه گذاری و تولید اصلی ترین وظیفه مناطق آزاد است؛ پرداختن به مباحث فرهنگی و مسئولیت های اجتماعی را یکی از مهم ترین مولفه های این مناطق عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه دولت سیزدهم توجه ویژه ای به مسائل فرهنگی و اجتماعی دارد، در مناطق آزاد به دنبال توسعه فرهنگی هستیم.

وی ظرفیت های فرهنگی بویژه در حوزه گردشگری در منطقه آزاد اروند را بسیار متنوع دانست و اظهار داشت: شهرستان های آبادان و خرمشهر با توجه به سبقه فرهنگی بالایی که در کارنامه خود دارند ظرفیت بسیار خوبی در حوزه گردشگری ایجاد کرده اند که تلاش داریم با رویکرد جدید این صنعت ارزشمند را در منطقه آزاد اروند رونق دهیم.

علی زارعی ضمن تأکید براینکه باید به سمت اقتصادهای جدید برویم، خاطرنشان کرد: امروزه در دنیا به موضوع گردشگری بسیار توجه می‌شود؛ در حال حاضر خیلی از کشورها در حوزه گردشگری ۱۰ برابر درآمد نفت ما تولید درآمد دارند که این نشان از پرسود بودن این صنعت است.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند، تصریح کرد: به همین منظور از تمام مناطق آزاد دعوت کردیم که با ظرفیت‌های ویژه فرهنگی و گردشگری موجود در اروند آشنا شده تا بتوانیم از این طریق زمینه تعامل بین این مناطق را در حوزه‌های مختلف فراهم کنیم.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار