منطقه آزاد اروند در حوزه گردشگری سلامت و فرهنگی یک ظرفیت است

تاریخ انتشار: پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 | 01:33 ق.ظ
منطقه آزاد اروند در حوزه گردشگری سلامت و فرهنگی یک ظرفیت است معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد، گفت: با توجه به همجواری با کشور عراق و شهرهای شیعه نشین بصره، کربلا و نجف؛ منطقه آزاد اروند می‌تواند در حوزه گردشگری سلامت و فرهنگی؛ ظرفیت بسیار قابل توجهی باشد.

غلامرضا خلیلی نیا ضمن خیر مقدم به مهمان های حاضر در هشتمین نشست معاونین فرهنگی،اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد کشور، اظهار داشت: مفتخریم در منطقه ای که نماد ایثار و مقاومت است میزبان عزیزان باشیم. منطقه‌ای که مزین به خون شهدا است و هرساله با مشارکت مردم و حمایت سازمان منطقه آزاد اروند در مراسم اربعین حسینی توفیق خدمات رسانی به زائرین اباعبدالله الحسین(ع) را داریم.

وی با اشاره به تاریخچه فرهنگ و هنر و نقش پالایشگاه در شکل گیری مدرنیته در این منطقه، افزود: وجود پالایشگاه نفت آبادان و پتانسیل های بسیار فرهنگی می توان زمینه های توسعه گردشگری خارجی را در منطقه آزاد اروند، فراهم کرد.

خلیلی نیا جاذبه های طبیعی از جمله اروند رود و بهمنشیر را ظرفیت‌های منحصر به‌فرد منطقه دانست و افزود:
حضور موفق در فرصت های دیده شدن نظیر نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، تعامل با کشورهای حوزه خلیج فارس و منطقه خاورمیانه یکی از ظرفیت های قابل توجه اروند است که در کنار همجواری با عراق و شهرهای شیعه نشین بصره، کربلا و نجف می‌تواند در حوزه گردشگری سلامت و فرهنگی فرصت بسیار قابل توجهی باشد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد، تصریح کرد: منطقه آزاد اروند در بین مناطق آزاد کشور رتبه برتر و همچنین در حوزه های فرهنگی، حقوقی عمران و زیربنایی به عنوان برترین منطقه آزاد درسال ۱۴۰۲ شناخته شدکه این خود عامل بسیار موثری در رشد و توسعه همزمان فرهنگی و اقتصادی خواهد بود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار