آب آبادان هنوز برای نخیلات قابل استفاده نیست

کشاورزنیوز
تاریخ انتشار: سه شنبه 19 تیر 1397 | 13:29 ب.ظ
آب آبادان هنوز برای نخیلات قابل استفاده نیست کشاورزنیوز

مدیر اداره جهاد کشاورزی آبادان با بیان این‌که حدود ۲ میلیون اصله نهال در آبادان وجود دارد و شوری آب در آبادان تهدیدی جدی برای حیات آن‌ها است، گفت: شرایطی که در بحث شوری آب در آبادان به وجود آمد به شکلی بود که آب برای نخیلات قابل استفاده نبود و اکنون نیز قابل استفاده نیست.
ناجی شعیب زاده در گفت‌وگو با ایسنا – منطقه خوزستان با اشاره به وضعیت نخلستان‌های آبادان پس از شوری آب در این شهرستان اظهار کرد: آب باید کیفیتی داشته باشد، تا نخیلات بتوانند تولید اقتصادی داشته باشند اما متاسفانه آب در آبادان از شرایط استاندارد تولید به دور است.
وی افزود: زمانی که وضعیت آب از شرایط استاندارد تولید دور شود و کیفیت آن کاهش و شوری آن افزایش پیدا کند، کاهش تولید قطعی است و در صورتی که از این حد مجاز نیز وضعیت بدتر شود، حیات نخیلات نیز به خطر خواهد افتاد.
مدیر اداره جهاد کشاورزی آبادان تصریح کرد: شرایطی که در بحث شوری آب در آبادان به وجود آمد به شکلی بود که آب برای نخیلات قابل استفاده نبود و اکنون نیز قابل استفاده نیست. در این زمینه در تلاش هستیم تا با اقداماتی که انجام می‌گیرد، شاهد رهاسازی آب با کیفیت برای نخیلات شهرستان باشیم.
شعیب زاده بیان کرد: مسئولان شهرستان در تلاش هستند تا آبی از بالادست رهاسازی شود و حجم قابل توجهی از این آب به آبادان برسد تا بتوانیم نخیلات را با آب مناسب آبیاری و از به خطر افتادن حیات آن‌ها جلوگیری کنیم.
وی ادامه داد: حدود ۲ میلیون اصله نهال در آبادان وجود دارد و شوری آب در آبادان تهدیدی جدی برای حیات آن‌ها است و امیدواریم با اقداماتی که انجام می‌گیرد، شاهد به خطر افتادن حیات این نخیلات باشیم.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار