شیرین ترین رطب و خرما در گرمترین روزهای کارون برداشت میشود

سیمین غافلی
تاریخ انتشار: سه شنبه 13 شهریور 1397 | 20:57 ب.ظ
شیرین ترین رطب و خرما در گرمترین روزهای کارون برداشت میشود کشاورزنیوز

شیرین ترین رطب و خرما در گرمترین روزهای کارون برداشت میشود

به گزارش کشاورزنیوز؛ در این روزهای گرم و شرجی، زن و مرد ، پیر و جوان و حتی نوجوانان و کودکان در نخلستانهای سر به فلک کشیده در حال برداشت رطب و خرما هستند.

بهترین نمونه های خارک ، رطب و خرمای برحی در سواحل شرقی رودخانه کارون در روستاهای شهرستان کارون برداشت می شود ؛ روستای ابو دبس در ساحل شرقی کارون در پیچ رودخانه قرار گرفته است بنحویکه سه ضلع روستا در محاصره رودخانه واقع گردیده ، بهترین محصولات نخلی در این روستا برداشت می شود.

معصومه خنفری فرماندار کارون در مصاحبه با خبرنگار ما گفت: از آنجا که نخلستانهای روستای ابودبس در مجاورت رودخانه کارون است و قبل از اینکه آب از زمینهای شور عبور کند این نخلستانها را ابیاری می کند ، لذا خرمای این منطقه شیرین تر از سایر مناطق خوزستان است و وجه تسمیه روستا به ابو دبس نیز به همین دلیل است چون در گذشته شیرین ترین شیره خرما در این روستا تهیه می شده است.

وی افزود: دبس یعنی شیره خرما ؛ زمانی بزرگترین و بهترین ابزار و مکانهای گرفتن شیره خرما(مدبسه ها) در این روستا واقع بوده است و نخلستانهای شهرستان کارون بدلیل نزدیکی و مجاورت رودخانه کارون مرغوبترین و شیرینترین خرماهای کشور را دارد.

خنفری عنوان کرد: شهرستان کارون شیرین ترین محصولات را در گرمترین روزهای سال تقدیم میهمانان خود می نماید ؛ کمتر از ۲ ماه پیش شیرینترین انگورها و اکنون شیرینترین خرماها ، بسیاری از هموطنان ایرانی و حتی میهمانان خارجی را در اوج گرما و شرجی به شهرستان کارون کشاند ؛ با دیدن شور و حال مردم محلی در تاکستانها و نخلستانها ، گرمای طاقت فرسا را حس نمی کنید بیایید و از نزدیک این رویداد زیبا و طبیعی را ببینید.
فرماندار کارون با اشاره به اینکه جشنواره استانی برداشت رطب و خرما در شهرستان کارون فرصتی است تا به این نخلستانها سری بزنید و شیرینی گرما را با تمام وجود احساس کنید گفت: گرما در اینجا شیرینی ببار آورده است ۳۰۰۰ هکتار از اراضی شهرستان کارون زیر کشت بهترین نخلستانها است ؛ نخل در استان خوزستان نماد مقاومت ، کرامت و سخاوت است.

گفتنی است اولین جشنواره بزرگ برداشت رطب و خرمای خوزستان به میزبانی شهرستان کارون و در روستای ابودبس در روزهای ۱۴ و ۱۵ شهریور برگزار می شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار