صلح و سازش پایان بخش ۲۰۶ پرونده قتل در خوزستان

تاریخ انتشار: سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 | 10:02 ق.ظ
صلح و سازش پایان بخش ۲۰۶ پرونده قتل در خوزستان رییس توسعه حل اختلاف خوزستان از بسته شدن ۲۰۶ پرونده قتل در استان با صلح و سازش در سال ۱۴۰۲ خبر داد.
حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی را از اهداف شورای حل اختلاف استان عنوان کرد و گفت: در سال‌های اخیر با کمک خیران، بزرگان و صلح یاران اقدامات خوبی در این راستا انجام گرفت.
 
وی افزود: در سال گذشته ۲۰۶ فقره پرونده قتل در استان به صلح و سازش و بخشش ختم شد که این رقم در سال قبل از آن ۹۰ مورد بوده است.
 
حجت الاسلام امانت بهبهانی با بیان اینکه سال گذشته خوزستان به عنوان مهد صلح کشور معرفی شد، ادامه داد: توسعه و گسترش صلح و سازش در استان امری ضروری است و این اقدام باعث تضمین امنیت و آرامش در جامعه خواهد شد.
 
رییس توسعه حل اختلاف خوزستان می‌گوید: برخی معتقد هستند که صلح و سازش در پرونده‌های قتل و یا برخی پرونده‌های قضایی باعث ایجاد ناامنی در جامعه می‌شود، اما تجربه و تحقیقات انجام شده نشان داده که ضریب امنیت در جامعه را افزایش می‌دهد.
 
فعالیت ۱۳۳ نفر داور در شورای حل اختلاف خوزستان
 
وی با بیان اینکه از سال ۹۸ داوری عمومی و تخصصی در شورا‌های حل اختلاف خوزستان به کار گرفته شده است، اضافه کرد: تا کنون ۱۳۳ نفر در این عرصه فعالیت دارند.
 
حجت الاسلام امانت بهبهانی گفت: ۱۱۹ نفر کار میانجیگری در شورا‌های حل اختلاف خوزستان را انجام می‌دهند و در حل و فصل پرونده‌های قضایی همکاری دارند.
 
وی افزود: تلاش می‌شود تا با کمک نیرو‌های داوری و میانجیگری بار ورود پرونده به دادگاه‌های استان کاهش یابد.
 
توسعه صلح و سازش در خوزستان با استفاده از ظرفیت صلح یاران
 
حجت الاسلام امانت بهبهانی ادامه داد: یکهزار و ۴۷۲ نفر صلح یار در استان به دستگاه قضا برای حل و فصل پرونده‌های قضایی کمک می‌کنند که در بخش‌های مختلفی از جمله اصناف، آموزش و پرورش و یا ادارات فعال هستند.
 
وی افزود: مردم خوزستان خواستار توسعه صلح و سازش در استان هستند و از هر فردی که تمایل به همکاری در این زمینه را داشته باشد استقبال می‌شود.
 
فعالیت شعب تخصصی حل اختلاف در خوزستان
 
رییس توسعه حل اختلاف خوزستان ادامه داد: برای بررسی کارشناسی پرونده‌های قضایی در استان شعب تخصصی حل اختلاف در استان راه اندازی شده است.
 
وی با بیان اینکه ۱۴ شعبه تخصصی حل اختلاف در استان فعال است گفت: از جمله آنها می‌توان به شعب تخصصی کشاورزی، زندان‌ها، اصناف، اوقاف و یا خانه مطبوعات اشاره کرد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار