کشاورزان دزفول اراضی دیم را به کشت کلزا اختصاص دهند

تاریخ انتشار: یکشنبه 27 آبان 1397 | 12:14 ب.ظ
کشاورزان دزفول اراضی دیم را به کشت کلزا اختصاص دهند مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت: با توجه به اینکه امسال سال پر بارانی پیش بینی می شود به کشاورزان دزفول توصیه می شود اراضی دیم خود را به کشت کلزا اختصاص دهند.

احمد زارعی درگفت وگوبا خبرنگار ایرنا افزود: کشت کلزا از نیمه مهرماه در مزارع دزفول آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
وی اظهار داشت: پیش بینی می شود ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی دزفول به کشت آبی و دیم کلزا اختصاص یابد.
مدیر جهاد کشاورزی دزفول با اشاره به اینکه سطح قابل ملاحظه ای از کلزای بذری در زمین های کشاورزی شرکت های کشت و صنعت شهید رجایی و بهشتی کشت می شود، افزود: افزون بر ۹۰ درصد بذر کلزای مورد نیاز داخل کشور در این ۲ شرکت تولید می شود.
وی با بیان اینکه کشت کلزا در سال های اخیر مورد استقبال کشاورزان منطقه قرار گرفته است به کشاورزان توصیه کرد برای تامین نهاده های مورد نیاز به مراکز جهاد کشاورزی در سردشت، شهیون و سبیلی مراجعه کنند.
زارعی گفت: کشت کلزا اهمیت فراوانی در تناوب زراعی دارد که به کشاورزان توصیه می شود این کشت را در برنامه تناوب مدنظر داشته باشند.
پیش از این اعلام شده بود حدود پنج هزار هکتار به کشت کلزا در دزفول اختصاص می یابد که محدودیت های بارندگی و شرایط آبی و مکانیزه ویژه ای که برای کشت این محصول نیاز است موجب کاهش کشت کلزا در شهرستان دزفول شد.
پارسال سه هزار و ۴۰۳ هکتار از مزارع دزفول به کشت کلزای دانه ای و ۵۷۰ هکتار به کشت کلزای بذری اختصاص یافته بود و افزون بر ۶ هزار تن کلزا از مزارع دزفول برداشت شد.

منبع:ایرنا


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار