آسفالت ۴۵۰ کیلومتر راه روستایی خوزستان

تاریخ انتشار: شنبه 13 آذر 1400 | 10:48 ق.ظ
آسفالت ۴۵۰ کیلومتر راه روستایی خوزستان بهرامی نیا گفت: پروژه آسفالت ۴۵۰ کیلومتر راه روستایی در خوزستان تا پایان سال مالی ۱۴۰۰ اجرایی خواهد شد.

غلامعباس بهرامی نیا، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: پروژه آسفالت گردنه‌های جریک در محور مسجدسلیمان –ایذه به طول ۶.۵ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان قرار بود طی ۶ ماه اجرایی شود.

او افزود: برای اجرای این پروژه با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی مسیر شکافی صورت گرفت و پس از آن طی ۴ ماه و بدون پرداخت اعتبار به پیمانکار زیرسازی و آماده سازی ۵ دستگاه ابنیه فنی به صورت آبنمای از طرف اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان انجام شد، در حالی که مدت قرارداد اجرای پروژه ۶ ماهه بود.

بهرامی نیا بیان داشت: اهمیت این پروژه در این است که راه ۱۵۰ کیلومتری به حدود به ۸۵ کیلومتر می‌رسد و حدود ۷۰ روستا از اجرای آن بهره مند می‌شوند که اجرای آن خواسته برحق مردم بود، زیرا طی ۴۲ سال مردم منطقه تنها از یک مسیر تردد داشتند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان بیان اینکه کوتاه کردن مسیر‌ها دسترسی‌ها را کوتاه کرده و در موضوعات زیست محیطی، مباحث ایمنی و ارتقاء ایمنی تاثیرگذار است، تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون ٢٣ کیلومتر راه آسفالته در شهرستان مسجدسلیمان اجرایی شده و قرارداد اجرای ٢۴ کیلومتر پروژه آسفالت در این شهرستان به امضا رسیده است.

این مقام مسئول شاخص بهره‌مندی شهرستان مسجدسلیمان از راه آسفالته را ۳۵ عنوان کرد و ادامه داد: این در حالی است که میانگین این شاخص در استان ۶۴ بوده و این شاخص در شهرستان‌های لالی ٢٩، اندیکا ۴٢ و هفتکل ۶٢ به ثبت رسیده است.

بهرامی نیا بیان کرد: امسال به منظور نزدیک کردن شاخص راه‌های آسفالته به میانگین استانی، برنامه ریزی انجام دادیم و طبق این برنامه ریزی ۱۱ درصد معادل ۴٧ کیلومتر از ۴۵٠ کیلومتر راه روستایی که مقرر شده تا پایان سال در استان اجرایی شود، سهم شهرستان مسجدسلیمان است و این نشان می‌دهد که اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان در مناطقی که شاخص آسفالت راه روستایی در آن‌ها پایین است، توجه و برنامه ریزی بیشتری دارد.

او گفت: با حمایت‌های استاندار خوزستان و پیگیری‌های صورت گرفته از مدیریت برنامه ریزی و بودجه استان، در صورت تخصیص اعتبار ۴۵٠ کیلومتر راه روستایی خوزستان تا پایان سال مالی ۱۴۰۰ آسفالت خواهند شد و امیدوار هستیم باقیمانده راه‌های روستایی در مسجدسلیمان برنامه ریزی در سال آینده با پشتیبانی استاندار و مسئولان شهرستان در پروژه‌های تعریف شده برای آسفالت قرار گیرند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار