معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان هشدار داد: اشکال خشونت علیه زنان تغییر یافته است

تاریخ انتشار: چهارشنبه 17 آذر 1400 | 11:35 ق.ظ
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان هشدار داد: اشکال خشونت علیه زنان تغییر یافته است معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان با هشدار نسبت به افزایش خشونت علیه زنان و کودکان در عصر جدید، گفت: اشکال خشونت علیه زنان و کودکان تغییر یافته است و از شکل فیزیکی به اشکال دیگر درآمده است.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالحمید امانت بهبهانی در اولین جلسه پیشگیری از خشونت علیه زنان و کودکان که با محوریت سلامت اجتماعی، مهارت های زندگی، عدالت و رفاه اجتماعی و با حضور مدیران و کارشناسان ثمن های استان برگزار شد، اظهار داشت: به برکت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، زنان در جامعه جایگاه بهتری یافته اند و از موقعیت های شغلی و تحصیلی بهتری برخوردارند اما خشونت علیه آنان از بین نرفته است.
وی با اشاره به اشکال متفاوت خشونت علیه زنان و کودکان، گفت: خشونت‌های جنسیتی، کلامی، اقتصادی و خشونت‌های فضای مجازی از جمله این اشکال هستند که هرکدام تاثیر متفاوتی بر فرد و زندگی وی بر جا می گذارند.
حجت الاسلام والمسلمین امانت بهبهانی تصریح کرد: همیشه نباید فرد یا افراد را در خشونت ها مقصر دانست و باید به سهم دستگاه های فرهنگی نیز توجه کرد چرا که اگر این دستگاه ها به نحو احسن کار خود را انجام دهند، شاهد ارتقای فرهنگ عمومی در جامعه و کاهش روز به روز خشونت ها میان افراد و به ویژه علیه زنان و کودکان خواهیم بود.
وی با اشاره به خشونت های فضای مجازی، گفت: متاسفانه برخی افراد سواد رسانه ای کافی برای استفاده از این فضا را ندارند و با ارائه تصاویر و یا اطلاعات شخصی خود، زمینه های بزه دیدگی را برای خود فراهم می کنند. از سوی دیگر فضای مجازی محل امنی برای خشونت علیه زنان شده است و اضطراب ها و فضارهای عصبی را در میان آنان افزایش داده است.
حجت الاسلام والمسلمین امانت بهبهانی گفت: پیشنهاد ما این است که قوانین حوزه سایبری به روز شود و همه دستگاه ها در زمینه افزایش سواد رسانه ای همکاری کنند.
وی همچنین از مدیران و اعضای سازمان های مردم نهاد که در این جلسه حضور داشتند، خواست تا با ارائه راهکارها و آموزش های مناسب به افراد جامعه و ارتقای دانش حقوقی آنان، زمینه کاهش انواع خشونت علیه زنان و کودکان را فراهم کنند.
در ادامه مدیران و کارشناسان حاضر در این نشست به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند و مصوباتی نیز به تصویب اعضای حاضر رسید.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار