محصولات کشاورزی خوزستان دارای استانداردهای لازم برای صادرات

تاریخ انتشار: شنبه 18 دی 1400 | 08:36 ق.ظ
محصولات کشاورزی خوزستان دارای استانداردهای لازم برای صادرات محصولات کشاورزی تولید شده در استان خوزستان از استانداردهای لازم برای صادرات به کشورهای دیگر برخوردار است.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق  بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز  گفت: سیب درختی، انواع سبزیجات برگی از جمله انواع کاهو، کلم، گوجه فرنگی و بادمجان از جمله محصولات کشاورزی صادر شده به کشور‌های حوزه خلیج فارس، آسیای میانه و به خصوص روسیه می‌باشند.

سید سلطان حسینی افزود: محصولات کشاورزی تولید شده در استان خوزستان از استاندارد‌های لازم برای صادرات به کشور‌های دیگر برخوردار است.

وی  با اشاره به اینکه تجار خوزستانی پیش از اظهار محصولات خود در گمرک باید علاوه بر گواهی بهداشتی نسبت به دریافت گواهی سلامت نیز اقدام کنند، ادامه داد:اخذ گواهی سلامت از این پس به عنوان یک پیش نیاز برای صادرات محصولات کشاورزی محسوب می‌شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق  بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز بیان کرد:  در حال حاضر بازار روسیه و دیگر کشور‌های عضو اتحادیه اوراسیا در سال‌های اخیر به مقصد جدیدی برای محصولات صادراتی ایران تبدیل شده است،  در این بین محصولات گلخانه‌ای و سبزی شمال خوزستان در این مبادلات سهم قابل توجهی پیدا کرده است.

حسینی گفت:از ابتدای بهمن تا ابتدای اسفند امسال کارشناسان قرنطینه مستقر در گمرک‌های صادراتی بایدگواهی سلامت سازمان غذا و دارو را به عنوان پیش نیاز صدور گواهی بهداشت گیاهی از صادرکنندگان محموله‌های گیاهی به روسیه دریافت کنند.

وی افزود: علاوه بر این نیز از ابتدای اسفند گمرک و سازمان غذا و دارو باید به نحوی عمل کنند تا صادرات محصولات کشاورزی به روسیه با ارائه گواهی سلامت به عنوان یکی از مدارک مورد نیاز برای گمرک باشد و در سیستم epl گمرک ثبت شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار