فعالیت پشت پرده قالیشویی‌های غیرمجاز در اهواز

تاریخ انتشار: شنبه 9 بهمن 1400 | 11:31 ق.ظ
فعالیت پشت پرده قالیشویی‌های غیرمجاز در اهواز رئیس اتحادیه قالیشویی اهواز از فعالیت قالیشویی‌های غیرمجاز در مناطق حاشیه‌ای این کلانشهر و ایجاد مشکلاتی برای شهروندان خبر داد.

عبدالرحیم محلوجی با بیان اینکه قالیشویی‌های غیر مجاز و سیار بدون داشتن مکان و کارگاه مشخص با تبلیغات به صورت چاپ پوستر و نصب آن‌ها در محیط‌های عمومی و درب منازل مشتری جذب می‌کنند، گفت: بسیاری از این افراد در محیط‌های مسکونی فعالیت می‌کنند

وی با بیان اینکه این افراد به دلیل نداشتن ملک تجاری، جواز کسب ندارند و ناشناخته باقی می‌مانند، اظهار داشت: موارد بسیاری از جمله؛ تحویل ندادن فرش به صاحب آن، تحویل فرش‌های بی کیفیت به جای فرش مالک، شست و شوی نامناسب و ایجاد پارگی یا زدگی در فرش‌ها سبب نارضایتی مردم و البته نبود راهی برای پیگیری این مشکلات شده است.

وی حفر چاه‌های غیر مجاز و استفاده از برق غیر مجاز را از دیگر اقدام‌های قالیشویی‌های بدون مجوز و ناشناخته عنوان و بیان کرد: با این وجود برای تشویق قالیشویی‌های غیرمجاز به اخذ پروانه کسب و مجاز شدن فعالیت آن‌ها، از شرکت آبفا برای آن‌ها تخفیف ۵۰ درصدی هزینه‌های آب را گرفته‌ایم.

رئیس اتحادیه فرش ماشینی، پتو و قالیشویی اهواز با بیان اینکه هیچ راه برخوردی با قالیشویی‌های سیار نداریم. ادامه داد: بهترین راه برای شناسایی قالیشویی‌های معتبر، تماس گرفتن با اتحادیه به شماره‌های ۳۲۲۲۰۴۶۷_۳۲۲۳۱۸۷۴) و اطمینان حاصل کردن از رسمی و معتبر بودن قالیشویی‌ها است.

این مقام مسئول گفت: با توجه به اینکه در آستانه عید نوروز قرار داریم و میزان شست و شوی مردم افزایش می‌یابد، بسیاری از وانت‌های سیار که خود را قالیشو معرفی می‌کنند و البته که غیر مجاز هستند، فرش‌های دست دوم مردم را تحویل گرفته و فرش‌هایی به مراتب بی کیفیت‌تر و ارزان‌تر از فرش اخذشده را به آن‌ها تحویل می‌دهند.

به گفته محلوجی؛ اگر بتوان شماره قالیشویی‌های غیر مجاز را در سایت دیوار و نیز از طریق ۱۱۸، پیگیری و حذف کرد بسیاری از مشکلات موجود در این رابطه حل خواهند شد.

وی به برگزاری جشنواره قالی در اهواز اشاره کرد و بیان داشت: این جشنواره در ۲۲ بهمن برای فروش قالی درنظر گرفته شده است و فروشندگان از سود خود به میزان ۱۵ درصد به خریداران تخفیف می‌دهند.

محلوجی با بیان اینکه مکان این جشنواره فعلا مشخص نشده است و در این زمینه اطلاع رسانی می‌شود، تصریح کرد: این جشنواره برای مردم، فرصت بسیار مناسبی خواهد بود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار