رییس سازمان صمت خوزستان:درج قیمت تولید کننده بر روی ۱۴ کالا الزامی است

تاریخ انتشار: دوشنبه 11 بهمن 1400 | 11:47 ق.ظ
رییس سازمان صمت خوزستان:درج قیمت تولید کننده بر روی ۱۴ کالا الزامی است رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: درج قیمت تولید کننده بر روی هفت قلم کالای سوپرمارکتی و هفت قلم کالای سرمایه‌ای الزامی است.

امیر حسین نظری دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار با بیان اینکه فروشندگان می‌توانند ۲۲ تا ۲۵ درصد به قیمت کالا اضافه کنند افزود: فروشگاه‌ها موظف هستند سود اعلام شده قیمت مصرف کننده را اعلام کنند و با این روش مردم می توانند روی قیمت تولید کننده محاسبه کلی داشته باشند.

وی گفت: در این حالت یک چهارم تا یک پنجم به قیمت کالا افزوده خواهد شد و با شفاف سازی قیمت، گرانفروش مشخص، و به تدریج از بازار حذف می‌شود.

نظری با اشاره به کالاهای سوپر مارکتی که درج قیمت تولید کننده بر روی آن انجام گرفته بیان کرد: آب معدنی با ۲۷.۷ درصد ضریب سود، دستمال کاغذی ۲۶.۵ درصد، آب میوه‌ها با ۲۳.۲ درصد، نوشابه گازدار ۲۱ درصد، ماء الشعیر ۲۱ درصد، پودر لباسشویی ۲۱ درصد و پوشک بچه با اعمال ۲۶.۵ درصد ضریب سود، قیمت‌گذاری شده‌اند.

رییس سازمان صمت خوزستان ادامه داد: در کالاهای سرمایه‌ای دستگاه غذاساز با ۱۴.۴ درصد سود، نوشیدنی ساز ۱۴.۴ درصد، چرخ گوشت ۱۴.۴، مایکروویو ۱۴.۴ درصد، تلویزیون ۱۴.۴ درصد، پخچال فریزر ۱۰.۲ درصد و ماشین لباسشویی با ۱۰.۲ درصد اعمال ضریب سود قیمت گذاری شده‌اند.

وی گفت: درج قیمت با الصاق برچسب بر روی کالا و یا نصب تابلو در محل تولید و یا کسب و کار به گونه‌ای که مصرف کننده به راحتی قیمت را ببیند باید انجام شود و در غیر اینصورت تخلف تلقی می‌شود.

نظری ادامه داد: با این قیمت گذاری حذف حاشیه سود غیرمتعارف، حذف درج قیمت غیرواقعی روی کالا، حذف تخفیف دروغین، و واقعی شدن قیمت تولید کنندگان را شاهد خواهیم بود.

رییس سازمان صمت خوزستان ادامه داد: شفاف نبودن قیمت تولیدی کالا و سود فروشنده باعث افزایش غیرمعمول قیمت‌ها در نظام توزیع، ارایه تخفیف اغواکننده فروشگاه‌ها و نبود فاکتور مشخص، بهره‌مند نشدن مصرف کننده از تخفیف تولیدکنندگان و اجبار مصرف کننده به پرداخت بیشترین هزینه حمل در همه شهرها را در پی داشته است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار