لزوم توجه به مباحث نرم افزای و فاصله گرفتن از مباحث سخت افزاری در صنعت نفت

تاریخ انتشار: چهارشنبه 20 بهمن 1400 | 20:48 ب.ظ
لزوم توجه به مباحث نرم افزای و فاصله گرفتن از مباحث سخت افزاری در صنعت نفت مهندس علیرضا دانشی روز چهارشنبه ۲۰ بهمن‌ماه در مراسم امضای قرارداد حفاری میدان نفتی بینک که در آخرین روز از نمایشگاه صنعت نفت اهواز ۱۴۰۰ برگزار شد عنوان کرد: دستاوردهای دوازدهمین دوره از نمایشگاه صنعت نفت اهواز ۱۴۰۰ به برکت سر دادن شعار استقلال در زمان انقلاب شکوهمند اسلامی است. وی افزود: خوشبختانه در این […]

مهندس علیرضا دانشی روز چهارشنبه ۲۰ بهمن‌ماه در مراسم امضای قرارداد حفاری میدان نفتی بینک که در آخرین روز از نمایشگاه صنعت نفت اهواز ۱۴۰۰ برگزار شد عنوان کرد: دستاوردهای دوازدهمین دوره از نمایشگاه صنعت نفت اهواز ۱۴۰۰ به برکت سر دادن شعار استقلال در زمان انقلاب شکوهمند اسلامی است.

وی افزود: خوشبختانه در این زمان در این نمایشگاه حدود ۱۰ قرارداد مابین شرکت‌های نفتی و سازندگان منعقد شده و از سوی دیگر تعهداتی در جهت ساخت و تولید برخی کالاهای مهم در این صنعت داده شده است.

دانشی تصریح کرد: لازم به ذکر است تولید بسیاری از قطعات مهم در این حوزه در مرز دانش قرار دارد و راه زیادی تا تولید آنها نمانده است.

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به شعار امسال نمایشگاه نفت اهواز عنوان کرد: به دنبال این هستیم تا از مباحث سخت‌افزاری فاصله گرفته و‌ به سمت و سوی نرم‌افزارها و ابزار دقیق برویم. در همین راستا شرکت های بسیار موفقی که در این حوزه فعال هستند در نمایشگاه حضور دارند.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد مابین شرکت ملی حفاری ایران و توسعه پترو ایران گفت: این قرارداد نشانه حمایت تمام قد شرکت مناطق نفتخیز از شرکت های داخلی است. با نگاه به این قرارداد می توان پی‌برد که اصل “ما می توانیم” به فعل تبدیل شده است. شعور و بلوغ این اصل در چنین حرکت‌هایی دیده می‌شود.

دانشی اظهار کرد: میدان بینک یک میدان خاص است و ما با انعقاد این قرارداد وارد مرحله ازدیاد برداشت از این مخزن پیچیده شده‌ایم.

وی گفت: درست است که تحریم‌ها باعث شده تا سختی‌های بسیاری بر بدنه جامعه تحمیل شود اما از سوی دیگر نیز باعث شده تا به خودکفایی‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف همچون صنعت نفت برسیم.

گفتنی است؛ در آخرین روز از نمایشگاه صنعت نفت اهواز ۱۴۰۰، قرارداد تامین دستگاه حفاری ۳۵ فتح در میدان نفتی بینک مابین شرکت توسعه پترو ایران و شرکت ملی حفاری ایران منعقد شد.

طرح نگهداشت و افزایش توان تولید میدان بینک از طرح‌های توسعه ۲۸ مخزن شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب است که به شرکت پتروایران واگذار شده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار