رییس صمت خوزستان:اشتغال کارگاهی در مناطق محروم توسعه یابد

تاریخ انتشار: شنبه 23 بهمن 1400 | 18:27 ب.ظ
رییس صمت خوزستان:اشتغال کارگاهی در مناطق محروم توسعه یابد رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: اشتغال کارگاهی در مناطق محروم که مردم آن توانایی مالی ندارند باید گسترش یابد.

امیر حسین نظری شنبه در نشست تخصصی حوزه صنعت و شهرک‌های صنعتی شهرستان‌های مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا که با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در محل پتروشیمی مسجد سلیمان برگزار شد بیان کرد: برنامه‌ای به صورت کلان برای شهرستان‌های محروم خوزستان جهت توانمند سازی مردم منطقه باید تدوین شود تا شرایط برای مهارت آموزی بیشتر مردم این مناطق فراهم شود.

وی با بیان اینکه در پرداخت تسهیلات به مناطق محروم با مشکل روبه رو هستیم.گفت: تامین تسهیلات ویژه ایجاد کسب و کار در مناطق محروم لازم است در دستور کار وزارتخانه صمت قرار گیرد. 

رییس سازمان صمت خوزستان افزود: در مسجد سلیمان در بخش نفت و گاز ظرفیت خوبی وجود دارد و بازگشت سرمایه کاملا توجیه پذیر است.

نظری ادامه داد: تمام تولیدات شرکت پتروشیمی مسجد سلیمان صادرات محور است و توسعه این شرکت بسیار توجیه اقتصادی دارد.

وی افزود: موانع تولید در مسجد سلیمان،  بیشتر به دلیل حقوقی است و حل برخی مشکلات نیاز به ورود وزارتخانه صمت دارد.

نماینده مردم مسجدسلیمان ، لالی، اندیکا و هفتکل در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: نباید با وجود ثروت و ظرفیت‌های عظیم در مسجدسلیمان شاهد چنین مشکلاتی از جمله بیکاری جوانان در منطقه باشیم.

علیرضا ورناصری افزود: به همان اندازه که محرومیت در مسجدسلیمان و شهرهای اطراف آن وجود دارد، به همان اندازه می‌توان ادعا کرد که در منطقه طرفیت برای رشد و توسعه وجود دارد که باید از آنها استفاده کرد.

وی گفت: در منطقه به دلیل سوء عملکردها، شهرک های صنعتی به نماد ناکارآمدی تبدیل شده‌اند و انتظار داریم تا با اقدامات جهادی شاهد حل مشکلات در این بخش باشیم.

ورناصری ادامه داد: اراده‌ای که مشکلات در این زمینه را حل کند چندان وجود ندارد هرچند که مدیران زحمت بسیاری کشیده‌اند و حرکت های رو به جلویی انجام شده است اما این کارها به تنهایی کافی نیست.

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران امروز در سفر ۲ روزه وارد خوزستان شد و از چند طرح صنعتی در مسجد سلیمان دیدن، و سه طرح راکد تولیدی را افتتاح کرد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار