احتمال مختل شدن کسب و کارها در نوروز

تاریخ انتشار: یکشنبه 24 بهمن 1400 | 10:36 ق.ظ
احتمال مختل شدن کسب و کارها در نوروز سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با هشدار نسبت به شرایط پیش رو گفت: در صورت ادامه این روند بیماری و رعایت نشدن نکات بهداشتی، شرایط سختی خواهیم داشت.

محمدحسین سرمست  گفت: هنوز به پیک بیماری نرسیده‌ایم و ممکن است در یکی دو هفته آینده شاهد شدت بیشتر بیماری باشیم و تعداد مراجعه‌کنندگان به مراکز بهداشتی و درمانی، بستری‌ها و فوتی‌ها افزایش یابد.

او می‌گوید:  در حال حاضر تقریبا ظرفیت تخت‌های ICU اختصاص داده شده به بیماران مبتلا به کرونا در بیماستان رازی اهواز تکمیل است.

به گفته  سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد ظرفیت تخت‌های ICU اختصاص داده شده به بیماران مبتلا به کرونا اشغال شده است.

این مقام مسئول گفت: با افزایش تعداد بیماران بد حال، این بیماران ICU‌ها را اشغال می‌کنند و احتمالا در هفته‌های آینده شاهد افزایش موارد مرگ و میر باشیم.

سرمست می‌گوید:  در صورت ادامه این روند بیماری و رعایت نشدن شیوه نامه‌های بهداشتی، شرایط سختی خواهیم داشت و شاید این شرایط تا نوروز ادامه داشته باشد. علاوه بر این ممکن است در ایام عید نوروز کسب و کار مختل شود.

به گفته  سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز  در خوزستان اکثر موارد مرگ و میر علاوه بر داشتن بیماری زمینه‌ای، واکسن تزریق نکرده‌اند یا واکسیناسیون خود را کامل نکرده‌اند.

این مقام مسئول گفت: تاکنون مرگ کودک زیر ۱۲ سال در خوزستان نداشته‌ایم، اما کودکان نیز بستری و بد حال شده‌اند.

او گفت: در زمینه اعمال محدودیت‌ها تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم. فعلا تصمیم بر آموزش غیرحضوری در شهر‌های نارنجی و قرمز است.

به گفته سرمست میزان تاثیرگذاری محدودیت‌های فعلی باید بیشتر بررسی شود و شاید کافی نباشد.

 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز  نیز پیش از این سرعت واکسیناسیون در خوزستان را  بسیار کم و غیرقابل قبول عنوان کرد.

علوی گفت: بر این اساس در خوزستان تاکنون ۸۴.۷ درصد افراد بالای ۱۲ سال یک دوز و ۷۲ درصد دو دوز واکسن دریافت کرده‌اند.

به گفته او  از هر ۱۰۰ نفری که تست PCR می‌دهند حدود ۶۶ درصد مثبت می‌شوند که این مساله نشان می‌دهد چرخش ویروس بیشتر شده است. در برخی شهر‌ها حدود ۹۰ مورد از هر ۱۰۰ تست مثبت می‌شوند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار