آب پاداش روزهای پر انتظار کرخه

تاریخ انتشار: یکشنبه 1 اسفند 1400 | 08:42 ق.ظ
آب پاداش روزهای پر انتظار کرخه فرماندار هویزه گفت: با توجه به تصمیمات اتخاذ شده طی روزهای اخیر انتظار می رود به زودی آب در مسیر کرخه جاری شود.

 به تازگی برخی کشاورزان شهرستان هویزه که آب کشاورزی خود را از طریق رودخانه کرخه تامین می‌کردند، با کاهش ورود آب در این رود مواجه شدند.

کرخه یکی از رودخانه‌های بزرگ استان خوزستان است که تحت تاثیر کاهش بارندگی‌ها دچار کاهش آورد شده است.

حبیب عفری فرماندار هویزه می‌گوید: شهرستان هویزه در انتهای مسیر رودخانه کرخه نور قرار دارد و با توجه به بعد مسافتی زیاد با سد کرخه و کاهش نزولات جوی کشاورزان را متاثر کرده.

بسیاری از شهروندان ساکن جنوب استان خوزستان کشاورز هستند و معیشت و ارکان زندگی شان به شدت وابسته به آب است.

یکی از این کشاورزان گفته است که امسال آبی به مزارع شان نرسیده و شرکت کرخه و شاوور نیز علی رغم انعقاد قرارداد با جهاد کشاورزی به تعهدات خود عمل نکرده.

فرماندار هویزه، اما مدعی شده که با تصمیمات خوب گرفته شده، به زودی آب در مسیر کرخه جاری می‌شود.

او گفت: افزون بر جاری شدن آب، مدیریت آن نیز در شهرستان‌های بالا دستی و نوبت بندی آب اعمال می‌شود تا همه کشاورزان در مسیر رودخانه کرخه بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

تابستان گذشته نرسیدن آب به مسیر‌های پایین دست رودخانه کرخه موجب بروز تنش‌های آبی در این مسیر شده بود که به سرعت تبدیل به تنش‌های اجتماعی و اعتراضات خیابانی در خوزستان شد.

انتظار می رود جهاد کشاورزی خوزستان در حوزه مدرن سازی کشاورزی در خوزستان اقدامات گسترده تری را در پیش بگیرد تا با کاهش استفاده آب از سوی کشاورزان، تمام جلگه حاصل خیز خوزستان سیراب گردد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار