لزوم برخورد با کشتار غیرمجاز و کنار جاده‌ای دام‌ در اهواز

تاریخ انتشار: یکشنبه 1 اسفند 1400 | 11:31 ق.ظ
لزوم برخورد با کشتار غیرمجاز و کنار جاده‌ای دام‌ در اهواز رییس اتحادیه فروشندگان گوشت و مرغ اهواز بر لزوم برخورد با کشتار غیرمجاز و کنار جاده‌ای دام‌ها در اهواز تاکید کرد. سید اصغر حسینی بهارانچی در خصوص معضل کشتار غیرمجاز و کنار جاده‌ای دام‌ها در اهواز اظهار کرد: در حال حاضر مکان‌هایی در سطح داخل و خارج از شهر وجود دارد که چنین کشتارهای غیرمجازی […]

رییس اتحادیه فروشندگان گوشت و مرغ اهواز بر لزوم برخورد با کشتار غیرمجاز و کنار جاده‌ای دام‌ها در اهواز تاکید کرد.

سید اصغر حسینی بهارانچی در خصوص معضل کشتار غیرمجاز و کنار جاده‌ای دام‌ها در اهواز اظهار کرد: در حال حاضر مکان‌هایی در سطح داخل و خارج از شهر وجود دارد که چنین کشتارهای غیرمجازی را انجام می‌دهند و باید هماهنگی‌های لازم توسط مقامات قضائی، محیط زیست، دام‌پزشکی، شهرداری و نیروی انتظامی انجام شود و با آن‌ها برخورد لازم صورت بگیرد.

وی افزود: گوشتی که به روش کشتار کنار جاده‌ای به فروش می‌رسد، ممکن است آلودگی‌های زیادی داشته باشد. وقتی دامی کنار جاده ذبح می‌شود ممکن است ناسالم برای مصرف و گوشت آن غیرقابل استفاده باشد و همچنین مساله گردوخاک و آلودگی ناشی از سوخت ماشین‌هایی که از جاده عبور می‌کنند؛ همه از عواملی هستند که سبب آلودگی گوشت می‌شود.

رییس اتحادیه فروشندگان گوشت و مرغ اهواز با بیان اینکه نظارتی بر کشتار غیرمجاز و کنار جاده‌ای دام‌ها نمی‌شود، تصریح کرد: ما فقط در این زمینه گزارشاتی را به دامپزشکی می‌دهیم و دامپزشکی نیز به تنهایی توانایی برخورد با آن‌ها را ندارد و در این زمینه باید دیگر ارگان‌های متولی همکاری داشته باشند.

حسینی بهارانچی ادامه داد: چندین جلسه در استانداری جهت مقابله با کشتار غیرمجاز تشکیل شده است اما متاسفانه هیچ مقام و اداره‌ای در این زمینه اقدامی انجام نداده است.

رییس اتحادیه فروشندگان گوشت و مرغ اهواز درباره مشکلاتی که برای کسبه‌ها و ترددها ایجاد می‌کنند، گفت: کشتار غیرمجاز و کنار جاده‌ای دام، بازار کسبه ما را خراب کرده است و با فریب مردم، گران‌فروشی می‌کنند و گوشت را گران‌تر از فروشندگان فرآورده‌های گوشتی عرضه می‌کنند.

وی با بیان اینکه دلیل افزایش کشتار غیرمجاز و کنار جاده‌ای دام را استقبال مردم از این موضوع دانست و اظهار کرد: استقبال مردم از آن‌ها به این دلیل است چون فکر می‌کنند قیمت این فروشندگان کمتر از فروشندگان فرآورده‌های دامی مجوزدار سطح شهر است و یا به دلیل اینکه کشتار در مقابل چشم آن‌ها انجام می‌شود، از آن استقبال کرده و اطمینان می‌کنند و به این مورد توجه نمی‌کنند که ممکن است دام بیمار باشد و یا گوشت آن به علت آشغال و یا حرامی‌هایی که دارد، غیرقابل استفاده باشد.

حسینی بهارانچی بیان کرد: مکان‌هایی که در آن کشتار غیرمجاز و کنار جاده‌ای انجام می‌شود، شناسایی شده است که طبق گزارشات دریافتی، این تخلفات در مناطق شهرک آغاجاری، زرگان، چهارصددستگاه و شیلنگ‌آباد انجام می‌شود.

رییس اتحادیه فروشندگان گوشت و مرغ اهواز افزود: من بارها گفته‌ام سازمان آب و برق و شرکت برق هم برای برخورد با آن‌ها باید دخالت کنند، به دلیل آب و برقی که مصرف می‌کنند و هر کدام از آن‌ها ۲۰ تا ۳۰ لامپ در غرفه‌های خود دارند. مثلا در کنار جاده زرگان حدود ۱۰ یا ۱۵ غرفه کشتار غیر مجاز وجود دارد که تحت نظارت هیچ ارگانی نیستند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار