کاهش شدید حجم مفید مخازن سد‌های خوزستان

تاریخ انتشار: سه شنبه 3 اسفند 1400 | 09:29 ق.ظ
کاهش شدید حجم مفید مخازن سد‌های خوزستان معاون مطالعات جامع منابع آب سازمان آب وبرق خوزستان: فقط ۲۰ درصد حجم مفید سد‌های خوزستان پر شده است.

 علی شهبازی در گفتگو با خبر۲۳ شبکه خوزستان گفت: با توجه به کاهش آورد سد‌های خوزستان حوضه‌های آبریز استان با خشکسالی شدیدی روبرو می‌باشند. 

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال آبی جدید میزان ورودی آب به سد‌های خوزستان پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب می باشد افزود: این میزان نسبت به میانگین  بلند مدت ۳۱ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

معاون مطالعات جامع منابع آب سازمان آب وبرق خوزستان ادامه داد: به طور نسبی بیشترین کاهش در ورودی به سد کرخه بوده با میزان ۵۶درصد کاهش  نسبت به میانگین بلند مدت در این سد روبرو هستیم.

شهبازی با اشاره به اینکه فقط ۲۰ درصد حجم سد‌های خوزستان پر شده است بیان کرد: در بین سد‌های استان سد کرخه در وضعیت بحرانی قرار دارد به طوری که یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب کاهش ذخیره حجم مفید نسبت به مشابه پارسال در این سد شاهد هستیم.

وی گفت: در مجموع سد‌های زنجیره‌ای کارون نیز با کاهش یک میلیارد مترمکعبی آب در حجم مفید مخازن سد‌ها روبرو هستیم که معادل کاهش ۴۱درصدی نسبت به مشابه پارسال است.

شهبازی گفت: با توجه به وضعیت سد‌های خوزستان در اطلاعیه‌ای اعلام شد که امکان تامین آب برای کشت‌های آب بر از جمله شلتوک در استان وجود ندارد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار