استقبال از واکسیناسیون در خوزستان راضی‌کننده نیست

تاریخ انتشار: یکشنبه 15 اسفند 1400 | 11:39 ق.ظ
استقبال از واکسیناسیون در خوزستان راضی‌کننده نیست معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در استان خوزستان روزانه تنها ۲ تا ۳ هزار نفر برای نوبت اول و به همین میزان برای واکسیناسیون نوبت‌های بعد مراجعه می‌کنند که مناسب نیست. دکتر سید محمد علوی اظهار کرد: در هفته گذشته موارد ابتلا نسبت به هفته قبل از آن ۴۵ درصد، موارد […]

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در استان خوزستان روزانه تنها ۲ تا ۳ هزار نفر برای نوبت اول و به همین میزان برای واکسیناسیون نوبت‌های بعد مراجعه می‌کنند که مناسب نیست.

دکتر سید محمد علوی اظهار کرد: در هفته گذشته موارد ابتلا نسبت به هفته قبل از آن ۴۵ درصد، موارد بستری حدود ۳۶ درصد و موارد فوت ۱۶.۶ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۵ هزار و ۵۰۷ نفر به مراکز منتخب بهداشت، کلینیک‌های تنفسی و بیمارستان‌های استان خوزستان مراجعه کردند که تعداد مراجعه‌کنندگان به این مراکز نسبت به روز گذشته ۵۵۵ مورد کاهش داشته است. پس از بررسی‌های بالینی و تشخیصی، ۳۰۰ بیمار شناسایی شده‌اند که میزان موارد شناسایی شده نیز نسبت به روز گذشته، ۱۷۶ مورد کمتر شده است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان بیان کرد: در این مدت ۵۰ بیمار در بیمارستان‌های خوزستان بستری شدند که تعداد موارد بستری جدید در بیمارستان‌ها نسبت به روز قبل سه نفر بیشتر شده است. در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷ نفر از هم‌استانی‌ها نیز جان باختند.

وی گفت: جانباختگان بیشتر مربوط به بستری‌شدگان در ICUها از دو سه هفته قبل بوده‌اند.

علوی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد با تاکید بر لزوم تکمیل واکسیناسیون و تزریق سه دوز واکسن گفت: استقبال از واکسن راضی‌کننده نیست. پوشش نوبت سوم واکسیناسیون در افراد بالای ۱۸ سال حدود ۳۰ درصد است که باید ۵۵ درصد دیگر افزایش یابد اما اکنون در استان خوزستان روزانه تنها ۲ تا ۳ هزار نفر برای نوبت اول و به همین میزان برای واکسیناسیون نوبت‌های بعد مراجعه می‌کنند که مناسب نیست.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار