ترویج فرهنگ درخت کاری با مشارکتهای مردمی/خودکفایی و جلوگیری از واردات چوب

تاریخ انتشار: دوشنبه 16 اسفند 1400 | 09:41 ق.ظ
ترویج فرهنگ درخت کاری با مشارکتهای مردمی/خودکفایی و جلوگیری از واردات چوب دکتر فتوحی ضمن اشاره به این موضوع که در حال حاضر یکی از مهمترین اولویت‌های استان خوزستان در بحث اقتصاد و اشتغال زایی، تولید صنایع و مصنوعات چوبی است ادامه داد: در این راستا آمادگی های لازم جهت کمک به سرمایه گذاران در این راستا چه از لحاظ واگذاری زمین و چه در بحث تسهیلات وجود دارد و با توجه به پتانسیل های منطقه‌ای، ظرفیت‌های آبی و طرح‌های ارائه شده، امکانات و منابع لازم در اختیار آنها قرار داده خواهد شد تا ضمن رسیدن به خودکفایی ، از هر گونه واردات چوب به استان حتی الامکان جلوگیری شود.

دکتر آقارضا فتوحی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان امروز یکشنبه ۱۵ اسفندماه در مراسم بزرگداشت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی، ضمن تبریک این روز و هفته و تاکید بر ضرورت امر درختکاری گفت: استان خوزستان دارای رتبه اول کشاورزی در ایران است و در حوزه ی منابع طبیعی ظرفیتها و فرصت‌های فراوانی دارد.
وی ضمن اشاره به اینکه استان زر خیز خوزستان از نظر آبی ۳۲ درصد آب‌های کشور که شامل آبهای جاری، زیرزمینی و بخش‌های پشت سدها میباشد، را داراست، گفت: مهمترین مساله در این راستا مصرف بهینه این منابع جهت بهره وری مناسب می باشد.

وی افزود :امروز ۱۵ اسفند اولین روز از هفته منابع طبیعی به همت مردم سرفراز و ایثارگر خوزستان شاهد پیشرفت و توسعه ی جلگه پهناور خوزستان در زمینه ی نهال کاری و منابع طبیعی خواهیم بود.
دکتر فتوحی ادامه داد: درخت اکالیپتوس درختی است که با آب،هوا و خاک خوزستان کاملاً سازگاری دارد و از نظر اقتصادی نیز می‌تواند کمک شایان ذکری به این استان کند.
معاون استاندار ادامه داد : ما باید فرهنگ نهال‌کاری را با مشارکت مردم در جهت زراعت چوب ترویج داده و این اقتصاد را با کمترین میزان مصرف آب توسعه دهیم.

معاون اقتصادی استاندار اضافه کرد: در حال حاضر حدود ۱۰ هزار هکتار از زمینهای استان خوزستان بوسیله ی دستگاههای اداری، اجرایی و بعضاً بخش های خصوصی به زراعت چوب مشغولند و مابقی آن توسط بخش خصوصی دنبال می‌شود.

دکتر فتوحی ضمن اشاره به این موضوع که در حال حاضر یکی از مهمترین اولویت‌های استان خوزستان در بحث اقتصاد و اشتغال زایی، تولید صنایع و مصنوعات چوبی است ادامه داد: در این راستا آمادگی های لازم جهت کمک به سرمایه گذاران در این راستا چه از لحاظ واگذاری زمین و چه در بحث تسهیلات وجود دارد و با توجه به پتانسیل های منطقه‌ای، ظرفیت‌های آبی و طرح‌های ارائه شده، امکانات و منابع لازم در اختیار آنها قرار داده خواهد شد تا ضمن رسیدن به خودکفایی ، از هر گونه واردات چوب به استان حتی الامکان جلوگیری شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار