نظام ساخت و ساز کاملا معیوب و ناکارآمد است

تاریخ انتشار: چهارشنبه 18 خرداد 1401 | 09:43 ق.ظ
نظام ساخت و ساز کاملا معیوب و ناکارآمد است دبیر کانون انبوه سازان کشور: نظام ساختمان سازی در کشور و استان نظامی کاملا معیوب و ناکارآمد است و باید به آن توجه جدی شود.

پورحاجت در گفت‌وگو با خبر ۲۳ شبکه استانی خوزستان مقوله ایمنی را جزو نکات اساسی در حوزه ساختمان سازیبرشمرد و گفت: این مهم از بدو فعالیت ساخت مجتمع‌ها باید مدنظر عوامل اجرایی و نظارتی قرار گیرد.

وی افزود: آنچیزی که با عنوان ایمنی در زمان ساخت از آن یاد می‌شود، مجموعه عواملی هستند که دارای مقررات خاص خود هستند.

پورحاجت با بیان اینکه نظام ساخت و ساز نظامی کاملا معیوب و ناکارآمد است، ادامه داد: این در حالیست که پس از گذشت ۲۶ سال به بلوغ لازم در امر مدیریت ساختمان، کارایی و پویایی برسیم، ولی هم اکنون در این زمینه دچار مشکل هستیم.

دبیر کانون انبوه سازان کشور می‌گوید: در رابطه با مدیریت ساختمان سازی و استانداردسازی مجلس شورای اسلامی تهمیدات ویژه‌ای را برای تدوین قانون کاملا مستقل و ایجاد فرایند‌های مستقل برای ساخت و ساز‌ها در نظر بگیرد و اجرایی کند.

این مقام مسئول به فعالیت نهاد‌های کنترل کننده ساختمان سازی اشاره و اضافه کرد: بخشی از این نظارت‌ها از سوی سازمان نظام مهندسی و بخشی دیگر بنابر تکالیفی که بر عهده وزارت راه و شهرسازی قرار دارد، انجام می‌شود، ضمن اینکه بخشی دیگر از این امر به ماموریت‌ها و تکالیف شهرداری‌ها مربوط است.

پورحاجت با بیان اینکه قانون نظارت در امر ساخت و ساز‌ها کاملا شفاف است و شهرداری‌ها نیز تکلیف مشخصی در این حوزه بر عهده دارند، افزود: بنابراین نباید اجازه دهیم در ساختمان‌های پراهمیت و پرتردد به ویژه مجتمع‌های تجاری، پزشکی، بیمارستان ها، مدارس و … بدون دریافت مجوزها، پروانه‌ها و پایان کار، به بهره برداری برسند.

وی به دخالت مجموعه‌ای از عوامل برای ساخت یک مجتمع طبقاتی اشاره کرد و گفت: اعلام تعداد ساختمان‌های ناایمن و غیراستاندارد، پاک کردن صورت مسئله است و در صورتیکه اقدام جدی انجام نشود، شاهد وقوع حوادثی نظیر متروپل خواهیم بود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار