انجام بیش از ۱۲ هزار نقطه ضخامت‎سنجی در شرکت نفت و گاز گچساران

تاریخ انتشار: شنبه 19 شهریور 1401 | 08:28 ق.ظ
انجام بیش از ۱۲ هزار  نقطه ضخامت‎سنجی در شرکت نفت و گاز گچساران مدیرعامل شرکت بهره ‌برداری نفت و گاز گچساران از انجام ۱۲ هزار و ۵۲۵ نقطه ضخامت‌سنجی از ابتدای امسال تاکنون در این شرکت خبر داد. مهندس مهرداد کاهکش گفت: آزمایش‎های ضخامت‌سنجی، آلتراسونیک و بررسی نقاط مستعد خوردگی ۱۲ هزار و ۵۲۵ نقطه مستعد خوردگی که ۳۲۰۳۷۸ دسی متر مربع را شامل می شود در تاسیسات […]

مدیرعامل شرکت بهره ‌برداری نفت و گاز گچساران از انجام ۱۲ هزار و ۵۲۵ نقطه ضخامت‌سنجی از ابتدای امسال تاکنون در این شرکت خبر داد.

مهندس مهرداد کاهکش گفت: آزمایشهای ضخامت‌سنجی، آلتراسونیک و بررسی نقاط مستعد خوردگی ۱۲ هزار و ۵۲۵ نقطه مستعد خوردگی که ۳۲۰۳۷۸ دسی متر مربع را شامل می شود در تاسیسات و خطوط لوله شامل چهار ایستگاه تقویت فشار ضعیف گچساران، ایستگاه‌های تقویت فشار و تزریق گاز گچساران و نرگسی، مجتمع گاز و گاز مایع ۱۲۰۰، چند راهه ‌های گازی گچساران و لخته‌گیر سیاهمکان با موفقیت انجام شد.

وی اظهار کرد: انجام این فعالیت در ۶۸ نقطه کاهش ضخامت مشاهده و شناسایی شد که دستور تعویض آنها صادر شد و باید عنوان کرد، شناسایی این نقاط  به منظور ایمنسازی محیط کار کارکنان، تاسیسات شرکت و جلوگیری از وقوع حوادث است.

مدیرعامل شرکت بهره ‌برداری نفت و گاز گچساران به تعمیرات اساسی و بازرسی دوره‌ای تجهیزات و تاسیسات در کارخانهها و واحدهای مختلف به میزان ۱۸۰ نفر در روز اشاره کرد و گفت: با انجام تعمیرات اساسی و بازرسی دوره‌ای تجهیزات و تاسیسات، نقاط ضعف و بحرانی تجهیزات و تاسیسات شناسایی و برنامه‌ریزی برای تعمیر و رفع عیوب آنها انجام شد.

کاهکش افزود: اندازه‌گیری و پایش میزان خوردگی داخلی در تاسیسات و خطوط لوله به میزان ۷۰نقطه بوده که با انجام پایش خوردگی داخلی در تاسیسات از وضع و میزان خوردگی داخلی اطلاعات کامل به دست آمده و همچنین با بهینهسازی و تنظیم میزان تزریقی مواد ممانعت‌کننده از بروز خوردگی شدید جلوگیری شده است.

وی با تقدیر از کارکنان سخت کوش نفت گچساران به اقدامهای انجام شده در اداره بازرسی فنی و خطوط نفت و گاز این شرکت اشاره و اظهار داشت: بازرسی دوره‌ای و مستمر سامانه‌های حفاظت کاتدی نصب شده روی خطوط لوله زیرزمینی و همچنین اندازه‌گیری میزان اختلاف ظرفیت الکتریکی خطوط و لوله حفاظت کاتدی به تعداد ۲ هزار و ۹۰۰ مورد و بازرسی سامانه‌های تزریق پیوسته مواد شیمیایی در تاسیسات و خطوط لوله جمعاً به میزان ۳۲۴ دستگاه با موفقیت انجام شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار