یک میلیون و ۴۰۰ نفر از زائران اربعین به ایران برگشته اند

تاریخ انتشار: چهارشنبه 23 شهریور 1401 | 11:59 ق.ظ
یک میلیون و ۴۰۰ نفر از زائران اربعین به ایران برگشته اند اشتری گفت: تا این لحظه طبق آمار سامانه گذرنامه پلیس، ۳ میلیون زائر ایرانی به عتبات عالیات عزیمت و یک میلیون و ۴۰۰ نفر به ایران برگشته اند.

سردار سرتیپ حسین اشتری در بازدید از پایانه مرزی چذابه گفت: هم‌اکنون وضعیت بسیار خوبی در مرز‌ها داریم و تردد و ورود زائران به سهولت در حال انجام است.

او افزود: «هیچ گونه» مشکل امنیتی در مسیر‌ها و پایانه‌ها نداشتیم و حرکت جمعیت به صورت روان و عادی است.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه موج بازگشت زائران از ۲ روز گذشته افزایش یافته و قطعا در روز‌های آینده ورود به کشور بیشتر خواهد شد گفت: توصیه پلیس به زائران این است که هر چه زودتر سفر خود را به اتمام برسانند تا با تراکم جمعیت مواجه نشوند.

این مقام مسئول با بیان اینکه مجموعه انتظامی از مرز تا شهر‌های مقصد زائران حسینی در خدمت آن‌ها هستند و خدماتی که لازم است را ارائه خواهند داد، افزود: زائران در مسیر بازگشت به توصیه‌های پلیس توجه کنند، رانندگانی که بعد از مسافرت معنوی چند روزه باز می‌گردند به لحاظ جسمی خسته هستند به این جهت حتما قبل از حرکت به شهر‌های خود در مواکب استراحت کنند تا به سلامتی به منزل خود باز گردند.

سردار سرتیپ اشتری یادآور شد: آن دسته از زائرانی که بلیت تهیه کردند و گذرنامه موقت ندارند در شهر‌های خود به ادارات گذرنامه مراجعه کنند و بلیت را ارائه دهند تا گذرنامه موقت برای آنان صادر شود.

او همچنین خروج اتباع خارجی را فقط از طریق مرز بین المللی شلمچه امکان پذیر دانست که اگر مدارک آنان مشکل دارد به ادارات گذرنامه و محل‌های تعیین شده پلیس شهر خرمشهر مراجعه کنند تا مشکل آن‌ها برطرف گردد.

این فرمانده ارشد نیروی انتظامی کشور همچنین تاکید کرد کسانی که مدارک لازم را ندارند از مراجعه به مرز‌ها خودداری کنند، زیرا تمام سعی مجموعه انتظامی بر این است که زائران به سلامت و راحتی به زیارت عتبات عالیات عازم شوند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار