افزایش ۱۲درصدی صادرات کالا‌های غیرنفتی از گمرکات خوزستان

تاریخ انتشار: دوشنبه 21 آذر 1401 | 12:04 ب.ظ
افزایش ۱۲درصدی صادرات کالا‌های غیرنفتی از گمرکات خوزستان در هشت ماه امسال ۱۱میلیون و ۳۸۲هزار تُن کالا به ارزش چهار میلیارد و ۷۰۸ میلیون دلار از گمرکات خوزستان صادر شده است که نسبت به مدت مشابه ۱۲درصدرشد داشته است.

ناظر گمرکات خوزستان گفت: محصولات کشاورزی و مصالح ساختمانی، فراورده‌های پتروشیمی، بنزن، لوازم مکانیکی، فولاد، مصنوعات فلزی و صنایع دستی از مهمترین کالا‌های صادراتی از گمرکات خوزستان بوده است.

بهروز قره‌بیگی ، چین، هند، ترکیه، عراق، روسیه، پاکستان، افغانستان و کشور‌های حوزه خلیج فارس را مقصد اصلی کالا‌های صادراتی از گمرکات خوزستان عنوان کرد.

ناظر گمرکات خوزستان در ادامه افزود: همچنین در هشت ماه امسال ۱۱میلیون و ۷۲۲هزار تُن کالا به ارزش۶ میلیارد و ۹۲۰میلیون دلار کالا از طریق گمرکات خوزستان وارد کشور شده که در هم سنجی با مدت مشابه پارسال از نظر ارزشی یک درصد کاهش و از نظر وزنی چهار درصد کاهش داشته است.

به گفته قره‌بیگی، کالا‌های اساسی (نهاده‌های دامی وغلات) مواد اولیه، کودشیمیایی، وسایل مکانیکی و الکترونیکی از مهمترین کالا‌های وارداتی از طریق گمرکات خوزستان بوده است.

وی اظهار داشت: مبدا کالا‌های وارداتی به گمرکات خوزستان کشور‌های چین، هندوستان، ترکیه، امارات متحده عربی، برزیل، آرژانتین و آلمان بوده است.

گمرکات خوزستان از نظر وزن کالا‌های صادراتی مقام نخست و از نظر ارزش کالا‌های صادراتی جایگاه دوم یا سوم کشوری را دارد.

چهار اداره کل گمرک بندر امام خمینی (ره)، اهواز، خرمشهر و آبادان در خوزستان فعال هستند که از این حیث استان خوزستان رتبه نخست را در کشور دارد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار