آنفولانزای فوق حاد پرندگان تهدیدی جدی برای صنعت مرغداری

تاریخ انتشار: شنبه 26 آذر 1401 | 10:30 ق.ظ
آنفولانزای فوق حاد پرندگان تهدیدی جدی برای صنعت مرغداری مسئول طیور اداره کل دامپزشکی خوزستان: آنفولانزای فوق حاد پرندگان یکی از بیماری‌های مسری است که صنعت مرغداری را تهدید می‌کند.

ایوب پدرام مرغداری را دومین صنعت پس از صنعت نفت دانست و گفت: آنفولانزای فوق حاد پرندگان جزو مسری‌ترین بیماری‌های پرندگان محسوب می‌شود که می‌تواند خسارت‌های زیادی را به این صنعت وارد کند.

وی افزود: برای پیشگیری از شیوع این بیماری و به منظور حفظ سرمایه و امنیت غذایی کشور، باید کار‌هایی که شامل موارد امنیت زیستی استان که یکی از مهم‌ترین سد‌های دفاعی برای مرغداری‌ها است، انجام شود.

پدرام امنیت زیستی را شامل مراحل مختلفی دانست و ادامه داد: قبل از دوره پرورش مرغ و ورود جوجه ها، باید سالن‌ها آماده سازی و با انواع ضدعفونی‌ها شست و شو شوند.

مسئول طیور اداره کل دامپزشکی خوزستان می‌گوید: یکی از مهم‌ترین خطر‌هایی که مرغداری‌ها را در برابر آنفولانزای فوق حاد پرندگان تهدید می‌کند، ورود افراد متفرقه، ماشین آلات و تجهیزات غیرضروری و همچنین خریداری خوراک طیور از مراکز نامطمئن است.

این مقام مسئول ادامه داد: برای پیشگیری از ورود هرگونه عوامل بیماری زا از جمله آنفولانزای فوق حاد پرندگان باید در مدت پرورش مرغ باید به اصول بهداشتی پایبند باشیم که اولین و مهم‌ترین آن جلوگیری از ورود بدون ضدعفونی افراد، تجهیزات و ماشین آلات به مرغداری و سالن پرورش است.

وی جلوگیری از ورود افراد متفرقه به محوطه مرغداری و سالن‌های پرورش طیور و همچنین ضدعفونی قبل از تردد به محل را از دیگر اصول بهداشتی برای پیشگیری از این بیماری برشمرد و اضافه کرد: رعایت این نکات اهمیت زیادی دارد، زیرا یکی از صنایع بزرگی که میزان قابل توجهی سرمایه در آن وجود دارد، صنعت مرغداری است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار