بیماری‌ آنفولانزا در کودکان چه علائمی دارد؟

تاریخ انتشار: دوشنبه 28 آذر 1401 | 10:17 ق.ظ
بیماری‌ آنفولانزا در کودکان چه علائمی دارد؟ رئیس مرکز بهداشت خوزستان علائم بیماری آنفولانزا در کودکان و توصیه‌هایی بهداشتی در این رابطه را تشریح کرد.

پژمان بختیاری نیا در گفتگو با خبر ۲۳ شبکه خوزستان گفت: علائم آنفولانزا در کودکان ممکن است از سایر بیماری‌های ویروسی دستگاه تنفسی قابل تشخیص نباشد، اما سرفه، آبریزش بینی، تب و همچنین مشکلات گوارشی از جمله؛ حالت تهوع، اسهال و استفراغ بروز می‌کند.

وی افزود: خانواده‌ها باید توجه داشته باشند که در صورت مشاهده علائم در کودک، به نزدیک‌ترین مرکز درمانی مراجعه کنند تا پزشک نسبت به تشخیص بیماری و تجویز دارو اقدام کند.

بختیاری نیا بر پرهیز از مصرف خودسرانه دارو‌ها به ویژه انواع آنتی بیوتیک‌ها تاکید کرد و ادامه داد: در صورت تشخیص پزشک به درمان سرپایی، کودک باید استراحت کند و از حضور در کلاس درس خودداری کند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان توصیه‌هایی درخصوص پیشگیری از ابتلا به آنفولانزا ارائه و اضافه کرد: باید از بردن کودک به اماکن شلوغ و پرتردد خودداری شود و در صورت لزوم به حضور در جمع باید از ماسک استفاده کرد، همچنین تهویه مکان‌های بسته امری ضروری است.

وی تغذیه سالم و مناسب را از دیگر موارد مهم و موثر در پیشگیری از ابتلا کودکان به آنفولانزا عنوان کرد و گفت: شست و شوی دست‌ها به صورت مستمر و صحیح و همچنین خودداری از تماس کودک با افراد مشکوک و دارای علائم بیماری در پیشگیری از بیمار شدن کودکان موثر هستند.

بختیاری نیا در پایان تاکید کرد: در صورتیکه کودک دارای بیماری‌های زمینه‌ای از جمله؛ نقص ایمنی بدن، آسم، دیابت، چاقی مفرط و… است، با تشخیص پزشک می‌توانند واکسن آنفولانزا تزریق کنند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار