چه کالاهایی به عراق صادر می‌کنیم؟

تاریخ انتشار: سه شنبه 29 آذر 1401 | 08:43 ق.ظ
چه کالاهایی به عراق صادر می‌کنیم؟ ناظر گمرکات خوزستان از صادرات ۳ میلیون و ۴۲۲ هزار تن کالای غیر نفتی به عراق خبر داد. بهروز قره‌بیگی، در خصوص صادرات به عراق اظهار کرد: در ۸ ماه امسال ۳ میلیون و ۴۲۲ هزار تن کالای غیرنفتی به ارزش ۵۷۰ میلیون و ۸۸۹ هزار دلار از گمرکات خوزستان به عراق صادر شده است. […]

ناظر گمرکات خوزستان از صادرات ۳ میلیون و ۴۲۲ هزار تن کالای غیر نفتی به عراق خبر داد.

بهروز قره‌بیگی، در خصوص صادرات به عراق اظهار کرد: در ۸ ماه امسال ۳ میلیون و ۴۲۲ هزار تن کالای غیرنفتی به ارزش ۵۷۰ میلیون و ۸۸۹ هزار دلار از گمرکات خوزستان به عراق صادر شده است.

وی افزود: این میزان صادرات از طریق گمرکات خوزستان به عراق در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۶درصد افزایش و از نظر ارزشی ۲ درصد کاهش داشته است.

ناظر گمرکات خوزستان گفت: بیشترین حجم صادرات کالا به عراق از مرز شلمچه با یک میلیون و ۴۱۲ هزار تن بوده و بازارچه چذابه در محدوده شهرستان دشت آزادگان با ۳۱۸ هزار تن در جایگاه دوم صادرات به عراق قرار دارد.

قره‌بیگی ادامه داد: همچنین سهم صادرات به عراق از گمرک اهواز ۷ هزار و ۲۱ تن بوده است.

وی گفت: بخش مهمی از حجم صادرات کالا به عراق شامل مواد غذایی، تره‌بار، کلینکر (ماده اولیه تولید سیمان) لوازم خانگی و صنایع دستی، آبزیان پرورشی، لوازم الکترونیکی و آهن آلات می‌شود که از گمرکات آبادان، خرمشهر و منطقه ویژه بندر امام خمینی انجام شده است.

ناظر گمرکات خوزستان در خصوص واردات کالا از عراق به داخل کشور گفت: در این مدت هیچ کالایی از عراق از طریق گمرکات خوزستان وارد کشور نشده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار