ضرورت تجهیز بخش کشاورزی به سامانه‌های نوین آبیاری

تاریخ انتشار: چهارشنبه 30 آذر 1401 | 08:24 ق.ظ
ضرورت تجهیز بخش کشاورزی به سامانه‌های نوین آبیاری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در جمع دانشجویان و اساتید به روش‌های نوین آبیاری در مزارع نیشکر اشاره کرد و بر ضرورت حفظ منابع آب سطحی و زیرزمینی تاکید کرد.

جمعی از دانشجویان، پژوهشگران و اعضای هیات علمی دانشکده مهندسی علوم آب دانشگاه شهید چمران اهواز از دستاوردهای تحقیقاتی کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر بازدید کردند.

در این بازدید که مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی و جمعی از مدیران و کارشناسان نیشکری حضور داشتند، دانشجویان و اساتید دانشگاه شهید چمران اهواز ضمن آشنایی با فرآیند برداشت نیشکر و تولید شکر، به بازدید از بخش‌های مختلف کشت و صنعت امیرکبیر پرداخته و با طرح دانش‌بنیان آبیاری قطره‌ای زیرسطحی آشنا شدند.

آبیاری قطره‌ای زیرسطحی به عنوان طرحی دانش‌بنیان به منظور مدیریت هر چه بیشتر منابع آبی به صورت پایلوت در کشت و صنعت‌ها از جمله نیشکر امیرکبیر در دست اجراست تا پس از پشت سر گذاشتن آزمایش‌های اولیه در سطحی وسیع به کار گرفته شود.

ضرورت حفظ منابع آب سطحی و زیرزمینی

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در جمع دانشجویان و اساتید به روش‌های نوین آبیاری در مزارع نیشکر اشاره کرد و بر ضرورت حفظ منابع آب سطحی و زیرزمینی تاکید کرد.

دکتر عبدعلی ناصری با بیان اینکه صنعت کشاورزی باید به سمت روش‌های نوین آبیاری هدایت شود افزود: مدیریت مصرف آب و استفاده بهینه از منابع آبی اقدامی دانش‌بنیان در صنعت نیشکر است و این صنعت با داشتن یکی از مهمترین مراکز علمی و تحقیقاتی کشور با بهره‌گیری از محققان و پژوهشگران، تلاش‌های مستمری برای مصرف بهینه آب و افزایش بهره‌وری انجام داده است.

وی در ادامه گفت، به منظور مدیریت هرچه بیشتر منابع آبی طرح آبیاری قطره‌ای زیرسطحی در همه واحدهای توسعه نیشکر به اجرا در آمده است.

در ادامه این بازدید، اعضای هیات علمی دانشکده مهندسی علوم آب با مشاهده دستاوردهای علمی و پژوهشی صنعت نیشکر، موضوعاتی را در این زمینه برای پایان‌نامه دانشجویان انتخاب کردند.

پیش از این نیز دانشجویان و اساتید دانشگاهی از دستاوردهای صنعت نیشکر در کشت و صنعت‌ها بازدید  کرده بودند. این بازدیدها با هدف تعامل هر چه بیشتر بین صنعت نیشکر و دانشگاه انجام می‌شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار