علت افزایش قیمت پیاز چیست؟

تاریخ انتشار: شنبه 10 دی 1401 | 11:17 ق.ظ
علت افزایش قیمت پیاز چیست؟ رییس اتحادیه میوه و تره‌بار اهواز با بیان اینکه قیمت هر کیلوگرم پیاز به بیش از ۳۰ هزار تومان رسیده است، گفت: صادرات و دلالان عامل افزایش قیمت پیاز هستند. عبدالرضا جمالی پور، در خصوص علت افزایش قیمت پیاز در بازار اظهار کرد: در حال حاضر مهمترین علت افزایش قیمت پیاز در بازار مساله صادرات […]

رییس اتحادیه میوه و تره‌بار اهواز با بیان اینکه قیمت هر کیلوگرم پیاز به بیش از ۳۰ هزار تومان رسیده است، گفت: صادرات و دلالان عامل افزایش قیمت پیاز هستند.

عبدالرضا جمالی پور، در خصوص علت افزایش قیمت پیاز در بازار اظهار کرد: در حال حاضر مهمترین علت افزایش قیمت پیاز در بازار مساله صادرات این محصول است و اگر روند صادرات پیاز متوقف شود قطعا شاهد کنترل قیمت این محصول خواهیم بود.

وی افزود: ورود دلالان به بازار میوه و تره‌بار به ویژه پیاز نیز یکی دیگر از عواملی است که در این دو هفته اخیر باعث افزایش قیمت این محصول شده است.

رییس اتحادیه میوه و تره‌بار اهواز گفت: در مجموع شرایط بازار میوه و تره‌بار به شکلی شده که هرگاه قیمت محصولی روند رو به رشد به خود می‌گیرد، عده‌ای آن را نگهداری می‌کنند و کمتر روانه میدان می‌کنند تا بیشتر سود کنند و در حال حاضر پیاز نیز چنین وضعیتی دارد.

جمالی پور عنوان کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم پیاز قرمز در بازار اهواز بیش از ۳۰ هزار تومان است و این قیمت در مقایسه با دیگر محصولات بسیار بالا است. قیمت پیاز سفید و زرد نیز به تبع افزایش قیمت پیاز قرمز بالا رفته است.

وی گفت: در حال حاضر پیاز به میزان کافی در بازار است و مشکلی در خصوص تامین این محصول در بازار وجود ندارد فقط قیمت آن بالا است که امیدواریم با کنترل صادرات این محصول و جلوگیری از ورود دلالان این قیمت نیز به روال عادی بازگردد.

رییس اتحادیه میوه و تره‌بار اهواز گفت: در هفته‌های آینده با برداشت پیاز در برخی از مناطق خوزستان و عرضه آن در بازار قطعا قیمت این محصول کاهش پیدا می‌کند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار