تشکیل ۲ هزار و ۱۱۶ پرونده در حوزه آرد، نان و گندم در خوزستان

تاریخ انتشار: چهارشنبه 12 بهمن 1401 | 09:33 ق.ظ
تشکیل ۲ هزار و ۱۱۶ پرونده در حوزه آرد، نان و گندم در خوزستان مدیر کل تعزیرات حکومتی خوزستان از تشکیل و بررسی ۲ هزار و ۱۱۶ پرونده تخلف در حوزه آرد، نان و گندم از ابتدای امسال تاکنون در استان خبر داد.

محسن بیرانوندی گفت: موضوع نان و تخلف‌های این حوزه از ابتدای امسال تاکنون ۲ هزار و ۱۱۶ فقره پرونده در حوزه‌های آرد، نان و گندم به شعب تعزیرات حکومتی خوزستان ارسال شده است و مورد رسیدگی قرار گرفتند.

وی به محکومیت متخلفان به پرداخت ۳۴ میلیارد تومان جریمه نقدی در این مدت اشاره کرد و افزود: محکومیت آن‌ها نیز وصول شده است.

بیرانوندی درخصوص چگونگی ورود به حوزه نان، رصد تخلف ها، برخورد با متخلفان و وظایفی که دستگاه‌های متولی بر عهده دارند، می‌گوید: نظارت بر عهده اتحادیه خبازان، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و غله و خدمات بازرگانی است و رسیدگی به تخلف‌ها نیز در اداره کل تعزیرات حکومتی استان انجام می‌شود.

مدیر کل تعزیرات حکومتی خوزستان وظیفه این اداره کل را رسیدگی به شکایت‌های حضوری مردم و موارد ثبت شده در سامانه ۱۲۴ سازمان صمت، ۱۳۵ تعزیرات حکومتی و همچنین مراجعه به میز خدمت این اداره عنوان کرد و ادامه داد: در سایر حوزه‌های صلاحیتی اداره از ابتدای امسال تاکنون ۲۱ هزار پرونده وارد شده و مورد رسیدگی قرار گرفته اند.

به گفته بیرانوندی، ۱۱۹ میلیارد تومان جرائم این تعداد پرونده و محکومان به پرداخت جریمه نقدی وصول شده است و خوزستان رتبه ششم کشوری از لحاظ رسیدگی به پرونده‌ها را دارد.

وی خطاب به واحد‌های نانوایی گفت: گشت‌های نظارتی مشترک به صورت روزانه در سطح شهر و استان خوزستان فعال هستند و واحد‌هایی که نرخ‌های مصوب را در نظر نمی‌گیرند، گرانفروشی یا کم فروشی می‌کنند و همچنین ساعت فعالیت را رعایت نمی‌کنند، باید بدانند که جرائم تعزیراتی ۵ برابر شده و به محض دریافت گزارش از واحد‌های کاشف و ضابط، علاوه بر اعمال جریمه نقدی، کسر سهمیه نانوایی‌های متخلف به کمیسیون آرد و نان اعلام و اجرایی می‌شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار