مدیرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان خواستار شد؛

توجه بیشتر دولت به صنایع فولاد خوزستان / نباید تا ابد منتظر شرکت های خارجی بمانیم

تاریخ انتشار: یکشنبه 23 بهمن 1401 | 10:44 ق.ظ
توجه بیشتر دولت به صنایع فولاد خوزستان / نباید تا ابد منتظر شرکت های خارجی بمانیم مدیرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان گفت: نباید تا ابد منتظر شرکت های خارجی بمانیم و باید در بحث بومی سازی فولادسازی اقدام کنیم.
حسین کهزاد مدیرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان در نخستین همایش ارزیابی عملکرد مجتمع های هفتگانه فولادی (استانی) شرکت ملی فولاد ایران ، که صبح امروز  ( ۱۱ بهمن ماه ) در سالن فرهنگسرای فولاد خوزستان برگزار شد ، ضمن عرض خیرمقدم و خوش آمدگویی به مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران ، رئیس هیات عامل ایمیدرو و جمعی دیگر از مدیران صنایع حاضر در این همایش اظهار کرد: در سال ۱۳۷۲ اتفاق بسیار بزرگی در فولاد رخ داد.
وی در ادامه بیان کرد: در آن زمان که هنوز تحریم ها به شکل کنونی نبود  تصمیم جسورانه ای در شرکت فولاد خوزستان گرفته شد.
 
کهزاد افزود: آن تصمیم جسورانه این بود ، در حالی که  شرکت کوبه استیل (صاحب تکنولوژی میدرکس ) پیشنهاد پروژه احیای مستقیم ۶۰۰ هزار تنی را داده بود ، مدیران وقت شرکت فولاد خوزستان تصمیم گرفتند کار مهندسی ، ساخت و اجرای تکنولوژی احیا را در داخل کشور انجام دهند.
 
مدیرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان با اشاره به تصمیم اتخاذ شده فولاد خوزستان ، اظهار کرد: بعد از این تصمیم که سال ۱۳۷۲ اتخاذ شد ، در سال ۱۳۷۳ کار مهندسی شروع شد و در نهایت سال ۱۳۸۱ واحد زم زم یک با تکنولوژی احیای با مهندسی ایرانی راه اندازی شد.
 
وی گفت: تا سال ۱۳۹۱ و در مدت زمان کوتاهی ۲۰ واحد احیا مشابه در سراسر کشور احداث شد.
 
این مقام مسئول عنوان کرد: تاکنون بیش از ۴۱ واحد احیای مستقیم به روش میدرکس در سراسر کشور احداث و راه اندازی شده است . بنابراین می توان گفت بزرگترین اقدام بومی سازی انجام شده در صنعت فولاد کشور ، بومی سازی واحدهای احیا به روش میدرکس در فولاد خوزستان است و توسعه واحدهای احیا در سرتاسر کشور مدیون تصمیم و اقدام به موقع فولاد خوزستان در این زمینه می باشد .
 
 
کهزاد خاطرنشان کرد: با اعتقاد به دانش داخلی و اعتماد به مهندسان داخلی در سال ۱۳۸۱ ، توانستیم یک واحد احیای مستقیم که در زنجیره فولاد دارای پیچیدگی بسیاری است را بومی سازی کنیم.
 
 
مدیرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان گفت: از سال ۱۳۸۱ تاکنون که بیش از ۲۰ سال  می گذرد ، در واحد فولاد سازی این اعتماد به دانش داخلی و مهندسان نشده است در حالی که به لحاظ پروسسی ، واحد فولاد سازی از واحدهای احیا پیچیدگی کمتری دارد .
 
 
حسین کهزاد بیان کرد: جا دارد تا مسئولان شرکت ملی فولاد ایران و ایمیدرو و شرکت های بزرگ فولادی قدم جلو بگذارند و تصمیم بگیرند تا در حوزه بومی سازی تکنولوژی فولاد سازی اقدام لازم صورت پذیرد  و تا ابد منتظر شرکت های خارجی نمانیم.
 
مدیرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان در ادامه گفت: اکثر تجهیزات  واحد های فولادسازی در داخل کشور ساخته شده است و کمبودی در این زمینه وجود ندارد. و جا دارد با محوریت ایمیدرو ، شرکت ملی فولاد ایران ، شرکت فولاد خوزستان و فولاد مبارکه این اتفاق مهم رقم زده شود  تا ما صاحب تکنولوژی کل زنجیره فولاد  باشیم.
 
 
مدیرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان با اشاره به نقش کلیدی شرکت فولاد خوزستان در توسعه فولاد کشور ، اظهار کرد: علی‌رغم  اقدامات موثر شرکت فولاد خوزستان مانند بومی سازی دانش مهندسی واحدهای احیا به روش میدرکس ، بومی سازی کاتالیست های احیا و بومی سازی کوره LF , که این موارد نقش کلیدی در  توسعه فولاد کشور داشته است  ، ولی متاسفانه این شرکت از سوی دولت آنچنان که باید وشاید حمایت نشده است. 
 
کهزاد در پایان این همایش خاطر نشان کرد: در این زمینه می توان به عدم حمایت و پشتیبانی دولت در تخصیص و واگذاری معادن سنگ آهن به این شرکت که در حال حاضر یکی از چالش های اصلی فولاد خوزستان است اشاره کرد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار