تامین کالا‌های اساسی در خوزستان در آستانه نوروز و ماه رمضان

تاریخ انتشار: یکشنبه 7 اسفند 1401 | 08:42 ق.ظ
تامین کالا‌های اساسی در خوزستان در آستانه نوروز و ماه رمضان تامین کالا‌های اساسی و میوه در آستانه عید نوروز و ماه مبارک رمضان از جمله مسائل مهمی است که مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری خوزستان درخصوص تامین و توزیع کالا‌های اساسی در بازار در آستانه نوروز ۱۴۰۲ و ماه مبارک رمضان گفت: تامین نیاز‌های مردم، میوه و مواد غذایی از جمله مسائلی که برای دولت و مسئولان اهمیت دارد.

آقارضا فتوحی افزود: دولت برای تامین میوه شب عید از سوی سازمان تعاون روستایی و عرضه آن در بازار برنامه ریزی‌هایی انجام شده است، البته میوه در انبار‌ها موجود هستند و دستور عرضه آن در حد کلان ابلاغ نشده است.

وی به هماهنگی‌های لازم برای تامین و توزیع گوشت قرمز به صورت گرم و منجمد اشاره کرد و ادامه داد: گوشت منجمد تولید شده در ایران از سوی شرکت پشتیبانی امور دام کشور خریداری شده است و در فرصت مناسب در اختیار مردم در سراسر کشور و استان خوزستان قرار خواهند گرفت، البته ۱۰ کمبود گوشت در خوزستان با واردات از سایر استان‌ها یا کشور‌های پاکستان و روسیه، جبران می‌شود.

آقای فتوحی با بیان اینکه در رابطه تامین مرغ کشتار روز و منجمد مشکلی وجود ندارد، اضافه کرد: قبل از آغاز فعالیت دولت سیزدهم، وارد کننده مرغ بودیم، ولی با صدور مجوز‌هایی در این رابطه در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و بهره برداری از مجتمع‌های مرغداری و فعالیت آنها، درحال حاضر تولید مرغ در استان افزایش یافته و به میزان کافی موجود است.

این مقام مسئول درخصوص سایر کالا‌های اساسی و ضروری نظیر؛ برنج، شکر، روغن، قند، چای و… می‌گوید: بازارچه‌هایی برای عرضه این کالا راه اندازی خواهند شد و اداره‌ها و سازمان‌هایی از جمله؛ تعاون روستایی، پشتیبانی امور دام، شرکت بازرگانی دولتی که عهده دار تامین این کالا‌ها هستند، نیاز مردم در نوروز و ماه مبارک رمضان را تامین می‌کنند.

وی به برگزاری جلسه ستاد تنظیم بازار استان به ریاست استاندار خوزستان اشاره کرد و گفت: در این ستاد به دستگاه‌های متولی از جمله؛ جهاد کشاورزی، سازمان صمت، اداره غله و خدمات بازرگانی و… برای پیگیری تامین کالا‌ها و جلوگیری از کمبود محصولات مورد نیاز مردم تاکید شد.

آقای فتوحی افزود: در خوزستان برای تامین شکر، برنج، گندم، روغن و… مشکلی نداریم و نیاز مردم به میزان کافی ذخیره شده است، زیرا این مسئله سراسری است و براساس برنامه ریزی‌های کلان توزیع خواهند شد، به تدریج کالا‌های اساسی وارد بازار می‌شوند.

برپایی نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا‌های اساسی

وی در تشریح جزئیات نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا‌های اساسی و سایر اقلام در نقاط مختلف خوزستان می‌گوید: این نمایشگاه‌ها با مشارکت سازمان جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت استان در شهرستان‌ها و نقاط مختلف در هفته پایانی اسفندماه امسال برپا خواهند شد تا مردم برای خرید نیاز‌های نوروز مشکلی نداشته باشند.

ذخیره میوه شب عید در سردخانه‌های خوزستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری خوزستان درخصوص تامین میوه شب عید، توزیع و همچنین کنترل قیمت آن گفت: کشور ما از نظر تولید میوه و مرکبات مشکلی ندارد، بطوریکه ۵ میلیون تن میوه و حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن سیب تولید می‌شود، البته هماهنگی برای نظارت بر کیفیت و قیمت انجام خواهد شد.

آقارضا فتوحی به وجود مقدار زیادی میوه شب عید شامل؛ سیب، پرتقال و… در سردخانه‌های اداره کل تعاون روستایی خوزستان اشاره کرد و افزود: براساس نیاز بازار، این اقلام وارد بازار می‌شوند و نگرانی در این زمینه وجود ندارد، ضمن اینکه پیگیری‌ها برای خرید مازاد بر نیاز استان انجام شده تا درصورت نیاز عرضه شوند.

 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار