۲۴۵هزار بیکار خوزستانی با وجود ظرفیت‌های کشاورزی و منابع طبیعی قابل پذیرش نیست

تاریخ انتشار: دوشنبه 22 اسفند 1401 | 10:46 ق.ظ
۲۴۵هزار بیکار خوزستانی با وجود ظرفیت‌های کشاورزی و منابع طبیعی قابل پذیرش نیست رییس پارک علم و فناوری خوزستان با اشاره به بیکار ۲۴۵هزار نفر در خوزستان که ۴۳درصد آنان تحصیلات دانشگاهی دارند گفت: با توجه ظرفیت‌های کشاورزی و منابع طبیعی و زیرزمینی استان، وجود این تعداد بیکار قابل درک و پذیرش نیست.

محمد راضی جلالی روز یکشنبه همایش رویداد استانی کشاورزی دیجیتال درسرسرای مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان با بیان اینکه خوزستان از نظر نرخ بیکاری در رتبه سوم کشوری است افزود: خوزستان یک استان چهارفصل برای کشاورزی است و چنانچه بتوانیم با دانش بنیان‌ها و کشاورزی هوشمند، بخش کشاورزی را از حالت خود معیشتی به تجاری تبدیل کنیم، ظرفیت اشتغال زایی بخش کشاورزی خوزستان از شرایط مطلوبی برخوردار خواهد شد.

وی استفاده از آبیاری زیرسطحی ، بهره‌گیری از پهپادها برای سمپاشی ، تکمیل زنجیره ارزش ، مدیریت هوشمند مزرعه و استفاده از فناوری نو را در بخش کشاورزی خوزستان دست یافتنی توصیف کرد و افزود: ما در کشاورزی خوزستان به نوعی در حال خام‌فروشی هستیم و این یک نقیصه بزرگ است که باید با کمک دانش بنیان ها این نقیصه را برطرف و کشاورزی را به پیشران اقتصاد استان تبدیل کنیم.

راضی جلالی افزود: خوزستان پیش از آنکه یک استان نفتی باشد یک استان کاملا کشاورزی و دامداری است افزود: هنوز برای دیجیتالی کردن کشاورزی خوزستان در ابتدای راه هستیم بنابراین با برپایی همایش های علمی و ترویج کشاورزی، ایجاد پردیس های کشاورزی و سرمایه گذاری در زیرساخت‌ها و توسعه فناوری، امکان تحقق کشاورزی هوشمند در استان محقق خواهد شد.

پالایشگاه غلات خوزستان با پیشرفت ۹۰درصدی به زودی راه‌اندازی می‌شود

رییس پارک علم و فناوری خوزستان فگت: پالایشگاه غلات خوزستان با پیشرفت ۹۰درصدی به زودی با کمک بخش خصوصی و دانش بنیان ها به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: این پالایشگاه در یک فرایند کاملا علمی، زنجیره غلات را از جمله ذرت در یک چرخه علمی و بدون “دور ریز” تبدیل به ده‌ها فراورده از جمله روغن‌خوراکی ، الکل ، خوراک‌دام و … خواهد کرد که ارزش تولیدات کشاورزی را دهها برابر می‌کند.

 محورهای رویداد استانی کشاورزی دیجیتال(هوشمند و دقیق) که به مدت یک روز در مرکز تحقیقات، آموزش، کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان در حال برگزاری است شامل طرح ایده‌های فناورانه، نوآورانه و دانش‌بنیان در حوزه‌های ماشین‌های کشاورزی و مکانیزاسیون، اکوفیزیولوژی گیاهان زراعی و باغی، گیاه‌پزشکی، مدیریت خاک و آب، پرورش دام، طیور و آبزیان و منابع طبیعی و آبخیزداری است.

برپایی نمایشگاه کالاها و خدمات شرکت‌های دانش بنیان و فناور کشاورزی و منابع طبیعی و جشنواره کشف و معرفی ایده‌های برتر از برنامه‌های جنبی این رویداد استانی است.

استقرار در پارک علم و فناوری، دهکده‌ها و مراکز رشد، حمایت از ساخت، تجاری سازی و فروش محصول به همراه کارگاه آموزشی و ارائه گواهی‌نامه آموزشی و اعطای جوایز از جمله حمایت‌ها و مزایای شرکت در رویداد کشاورزی دیجیتال در خوزستان است.

رویداد استانی کشاورزی دیجیتال با هدف آشکارسازی فرصت‌های نهفته و پنهان و شناسایی و معرفی هزار راه نرفته در توسعه دانش بنیان بخش کشاورزی با مشارکت فعال بخش خصوصی، نخبگان، کارآفرینان مخترعان و مبتکران، شرکت‌های دانش بنیان صاحبان فناوری‌های نوین، استارتاپ‌های کشاورزی، پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد و کسب و کارهای نوپا برگزار شده و برگزیدگان این رویداد استانی در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در رویداد ملی حضور خواهند داشت.

خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵میلیون تُن محصولات کشاورزی ، باغی ، دامی ، لبنی ، عسل و شیلات قطب نخست کشاورزی کشور است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار