تلاش برای تسهیل ترخیص کالا از بنادر خوزستان

تاریخ انتشار: سه شنبه 23 اسفند 1401 | 12:01 ب.ظ
تلاش برای تسهیل ترخیص کالا از بنادر خوزستان اداره کل استاندارد خوزستان با استفاده از برخی راهکار‌ها مسیر را برای ترخیص سریع‌تر کالا‌ها از بنادر استان تسهیل کرده است.

مدیر کل استاندارد خوزستان گفت : دپوی کالا‌ها در انبار بنادر استان و نگهداشت و ماندگاری آن‌ها در مواردی به قدری طولانی شده که اگر محموله وارداتی سالم باشد امکان از بین رفتن آن وجود دارد.

 

علی داوودی گفت: اداره کل استاندارد خوزستان با استفاده از برخی راهکار‌ها از جمله انجام نمونه برداری حین تخلیه بار و نمونه برداری قبل از گرفتن مجوز آزمایش کالا، حمل یکسره با گرفتن تعهد مرجوع کردن کالا در صورت مغایر بودن با استاندارد از صاحب بار مسیر را برای ترخیص سریع‌تر کالا‌ها از بنادر انجام داده است.

وی همچنین با اشاره به سنجش مستمر میزان رعایت استاندارد محصولات غذایی بسته بندی شده در استان گفت: واحد‌های صنفی و تولیدی نباید وزن جعبه مواد غذایی را برای فروش محاسبه کنند.

او بیان کرد: ۲ استاندارد بررسی وزن و داشتن نشان استاندارد محصولات غذایی بسته بندی شده، امسال در برنامه کاری این اداره کل قرار گرفت که تا کنون ۳۶۷ مورد در این بخش مورد بازرسی قرار گرفت.

داوودی ادامه داد: از این تعداد نمونه بررسی شده، ۲۰۵ مورد مطابق با استاندارد بوده و باقی نمونه‌ها مردود شدند.

وی گفت: میزان تخلف و خطای واحد‌های تولیدی خوزستان نسبت به واحد‌های تولیدی استان‌های دیگر پایین‌تر بوده و بیشترین خطا زیر نیم درصد بوده است.

داوودی ادامه داد: طبق قانون پروانه استاندارد واحد تولیدی متخلف لغو می‌شود و یا به تعزیرات معرفی می شود.

مدیرکل استاندارد خوزستان افزود: همچنین به اصناف و واحد‌های تولیدی که وزن جعبه مواد غذایی را برای فروش محاسبه می‌کنند تذکر داده شده که فقط وزن مواد غذایی برای فروش در نظر گرفته شود.

مدیر کل استاندارد خوزستان اظهار داشت: برای بازرسی ماه مبارک رمضان امسال کم فروشی در محصولاتی همچون زولبیا و بامیه نیز بررسی می‌شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار