شناسایی بیش از ۱۲۰۰ هکتار زمین مستعد مسکونی در خوزستان

تاریخ انتشار: سه شنبه 22 فروردین 1402 | 08:24 ق.ظ
شناسایی بیش از ۱۲۰۰ هکتار زمین مستعد مسکونی در خوزستان مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان : یک هزار و ۲۶۳ هکتار اراضی مستعد مسکونی در استان شناسایی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان با بیان اینکه یک هزار و ۲۶۳ هکتار اراضی مستعد مسکونی شناسایی شده گفت: این اراضی قابلیت تبدیل شدن به ۶۲ هزار و ۸۹۶ واحد مسکونی را دارا هستند.

 

محمدحسین پناهی‌فر با تشریح روند طرح نهضت ملی مسکن در استان اظهار کرد: در راستای طرح نهضت ملی مسکن در استان ۱۱ هزار و ۹۲ نفر پرداخت ۴۰ میلیون تومان اولیه برای این طرح را انجام داده اند که برای همه این افراد زمین و پروژه اختصاص داده شده است.

وی افزود: برای ۲۶ هزار نفر تاکنون زمین اختصاص داده شده است. همچنین برای ۷۳ هزار و ۶۰۹ نفر زمین تامین شده و یا در حال تامین است.

وی با اشاره به اقدامات و پیگیری‌های صورت گرفته پس از نشست‌های متعدد با دستگاه‌ها و نهاد‌های مربوطه توضیح داد: در حال حاضر یک هزار و ۲۶۳ هکتار اراضی مستعد مسکونی شناسایی شده که تلاش می‌کنیم این اراضی در سریعترین زمان ممکن به مرحله تامین زمین برسند.

به گفته پناهی‌فر اراضی مستعد مسکونی شناسایی شده قابلیت تبدیل شدن به ۶۲ هزار و ۸۹۶ واحد مسکونی را دارا هستند. همچنین یک هزار و ۹۵۷ هکتار زمین در فرآیند الحاق قرار دارند که ۶۳ هزار و ۲۸ واحد را پوشش می‌دهند.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان در ادامه این نشست میزان اراضی مشخص شده به تفکیک هر شهرستان، در فرآیند‌های مختلف الحاق، تفکیک، تغییر کاربری، انعقاد تفاهمنامه و تملک را اعلام کرد.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت مسکن مهر باقی مانده در استان بیان کرد: در این زمینه ۲ توافق با سازمان ملی زمین و مسکن و صندوق ملی مسکن در حال انجام است با این حال نیاز است از تسهیلات نهضت ملی مسکن در کنار آن استفاده کرد.

پناهی‌فر ادامه داد: توافق خوبی نیز با سازمان ملی برای دیگر پروژه‌های مسکن مهر صورت گرفته که از این طریق مشکل حدود ۶ هزار واحد برطرف می‌شود. همچنین در حدود ۹ هزار واحد تحت نظر تعاونی‌ها قرار دارد که با پیگیری از سوی وزارت خانه‌های مربوطه به دنبال تعیین تکلیف آن‌ها هستیم.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار