جهاد برای افزایش تولید و حفظ امنیت غذایی در باغملک

تاریخ انتشار: شنبه 26 فروردین 1402 | 09:16 ق.ظ
جهاد برای افزایش تولید و حفظ امنیت غذایی در باغملک مسئول کانون بسیج جامعه کشاورزی باغملک کارهای این کانون برای حفظ امنیت غذایی و افزایش تولید محصولات کشاورزی در این شهرستان را تشریح کرد.

یونس منگشتی گفت: باهدف عمل به فرمایش‌های مقام معظم رهبری در خصوص امنیت غذایی، موضوع افزایش تولید محصولات راهبردی از جمله؛ گندم و دانه‌های روغنی از اولویت‌های اصلی کانون بسیج جامعه کشاورزی باغملک است.

وی افزود: در همین خصوص از ابتدای سال زراعی با برنامه ریزی و برش دهستانی، مربیان بسیجی با حضور در روستا‌ها و مزارع همراه و همگام کشاورزان هستند.

منگشتی یکی از راه‌های اصلی افزایش بهره وری در مزارع را افزایش دانش و مهارت کشاورزان عنوان کرد و ادامه داد: مربیان بسیجی با برگزاری دوره‌های آموزشی در مساجد و مزارع و همچنین آموزش چهره به چهره، آخرین یافته‌های تحقیقاتی و ترویجی را به کشاورزان باغملک آموزش می‌دهند.

مسئول کانون بسیج جامعه کشاورزی باغملک اضافه کرد: مربیان بسیجی با برنامه ریزی دقیق در فصل کاشت، داشت و برداشت آموزش‌هایی مانند بهترین زمان کشت، عمق کشت مناسب، معرفی ارقام مختلف و رقم مناسب هر منطقه، نیاز‌های تغذیه ای، مبارزه با آفات و بیماریها، تنظیم سمپاش و تنظیم کمباین و آفت گیری و… همراه و همگام با کشاورزان هستند.

وی می‌گوید: باتوجه به افزایش میزان بارندگی و پراکندگی مناسب آن و همچنین حضور مربیان و نقش آفرینی آن‌ها در مزارع و تلاش کشاورزان شاهد افزایش چشمگیر در تولید محصولات زراعی خواهیم بود.

آقای منگشتی یکی از وظایف اصلی مربیان در زمان برداشت محصولات زراعی تنظیم کمباین جهت کاهش تلفات برداشت عنوان کرد و گفت: از هیچ تلاشی برای افزایش تولید و حفظ امنیت غذایی دریغ نخواهیم کرد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار