پیشرفت فیزیکی طرح فاضلاب در اهواز

تاریخ انتشار: یکشنبه 27 فروردین 1402 | 11:28 ق.ظ
پیشرفت فیزیکی طرح فاضلاب در اهواز مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان:پیشرفت فیزیکی طرح فاضلاب اهواز از ۳۱ درصد به ۵۴ درصد رسیده است.

محمدرضا کرمی نژاد درباره آخرین اقدامات شرکت آب و فاضلاب خوزستان در روند تکمیلی پروژه فاضلاب اهواز از ابتدای دولت سیزدهم اظهار داشت: با روی کار آمدن دولت سیزدهم و توجه و عزم این دولت برای حل مشکلات چندین ساله فاضلاب اهواز که از دغدغه‌های مقام معظم رهبری هم بود ما در مجموعه آب و فاضلاب برای سرعت بخشیدن به این پروژه شبانه روز تلاش کردیم تا فاضلابی که سال‌ها زیر پای مردم بود را در فاز اول جمع آوری کنیم تا روند اجرایی پروژه برای مردم شریف اهواز قابل مشاهده باشد.
 
وی افزود: اولویت‌های اول ما در اجرای پروژه فاضلاب به دلیل وسعت این کلانشهر و کوتاه شدن مدت قرارداد این پروژه ساماندهی نقاط ریزشی، جمع آوری فاضلاب از پای مردم و اجرای خطوط اصلی بود که طبق برنامه تا پایان سال ۱۴۰۱ روند اجرایی پروژه قابل قبول بود و توانستیم به نقطه مطلوب از اجرای پروژه فاضلاب برسیم و از ۳ هزار نقطه پس زدگی فاضلاب به پس زدگی موردی  رسیدیم و کار اساسی پروژه فاضلاب اهواز را امسال ثمره ان را مردم شریف اهواز خواهند دید.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با بیان اینکه حجم بالای کار موجب ناراحتی مردم شده بود گفت: مردم شریف اهواز همراهی بسیار خوبی با ما داشتند و حجم بالای اجرای پروژه برای سرعت بخشیدن و جمع آوری پروژه فاضلاب باعث شد مردم در بعضی مناطق گلایه‌مند شوند و گلایه مندی مردم به دلیل ترمیم نوار حفاری‌ها بود که در پایان سال گذشته حجم بارندگی‌ها روند آسفالت را کند کرده بود که جا دارد از صبوری و همیاری مردم شریف و خوب اهواز تشکر و بابت هر گونه قصور عذر خواهی کنم.

وی در ادامه تصریح کرد: به استحضار می‌رساند پیشرفت کلی طرح از سال ۱۳۷۲ (شروع پروژه‌های اجرایی) تا سال ۱۴۰۰ برابر ۳۱ درصد بوده که طی یک سال گذشته، از سال ۱۴۰۰ تاکنون، وفق دستور ریاست محترم جمهور و حمایت و پیگیری‌های وزیر محترم نیرو و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور به حمدالله در یک سال با تشکیل ۲۰۰ جبهه اجرایی در سطوح کلانشهر اهواز پیشرفت فیزیکی طرح جامع از ۳۱ درصد به ۵۴ درصد رسیده است. یعنی معادل ۲۳ درصد افزایش پیشرفت طرح و یک سال معادل ۲۳ سال در اجرای پروژه فاضلاب کار جهادی شده است.

کرمی نژاد افزود: از زمان بازدید وزیر محترم در دولت سیزدهم ۲۰ پروژه فعال بوده، اما اکنون ۱۵۴ جبهه کاری شامل ۱۶ شفت ۳ اورهال ایستگاه پمپاژ و ۴۸  جبهه لوله گذاری در خطوط اصلی و اجرای آسفالت و ۱۱ احداث ایستگاه پمپاژ و ۴ جبهه (میکروتونلینگ) ۸ جبهه مربوط به پروژه‌های قرارگاه و ۶۸ جبهه کاری مربوط به پیمانکاران توسعه و اصلاح شبکه در حال کار برای تکمیل پروژه فاضلاب اهواز هستند.
 
کرمی نژاد با اشاره به روند تکمیلی فاضلاب شرق اهواز گفت: روند تکمیلی فاضلاب در منطقه شرق اهواز در گام آخر می‌باشد و با تکمیل خطوط ۱۲۰۰ مشکل فاضلاب این منطقه یک بار برای همیشه برطرف می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به فعالیت ۱۵۴ جبهه کاری در کلانشهر اهواز برای اجرای طرح جامع فاضلاب گفت: اصلاح شبکه فاضلاب در ۷۰۰ خیابان اهواز طی یک سال گذشته انجام شد، که از مجموع این اقدامات ۹۶ خیابان عملیات آسفالت ان انجام نشده بود که در دو ماه گذشته از مجموع خیابان‌های ۹ خیابان که در حال اجرا می‌باشند.
 
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان به انعقاد قرارداد با شهرداری اهواز در بحث ترمیم نوار حفاری‌ها گفت: از پایان سال گذشته قرارداد ۱۰۰ میلیارد تومانی بین شرکت آب و فاضلاب و شهرداری اهواز بسته شد تا روند ترمیم نوار حفاری‌ها و آسفالت خیابان‌هایی که پروژه فاضلاب در آن‌ها اجرا شود بر عهده شهرداری باشد تا با سرعت بیشتری روند تکمیلی پروزه فاضلاب اهواز انجام شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار