فعال شدن ۴ گروه پایش ملخ صحرایی در آبادان

تاریخ انتشار: سه شنبه 29 فروردین 1402 | 12:04 ب.ظ
فعال شدن ۴ گروه پایش ملخ صحرایی در آبادان مدیر جهاد کشاورزی آبادان از فعال شدن ۴ گروه پایش ملخ صحرایی در این شهرستان با توجه به هشدارها در خصوص احتمال حمله این آفت به مناطق جنوبی استان خبر داد. حسن دشتی نژاد ، اظهارکرد: با توجه به هشدار سازمان حفظ نباتات کشور و پیش بینی فائو مبنی بر احتمال حمله ملخ صحرایی از […]

مدیر جهاد کشاورزی آبادان از فعال شدن ۴ گروه پایش ملخ صحرایی در این شهرستان با توجه به هشدارها در خصوص احتمال حمله این آفت به مناطق جنوبی استان خبر داد.

حسن دشتی نژاد ، اظهارکرد: با توجه به هشدار سازمان حفظ نباتات کشور و پیش بینی فائو مبنی بر احتمال حمله ملخ صحرایی از نیمه اردیبهشت ماه در استان‌های جنوبی آمادگی در خصوص مبارزه با این آفت ایجاد شده است.

وی افزود: با توجه به این شرایط در حال حاضر ۴ گروه پایش ملخ صحرایی در شهرستان آبادان فعال شده است و شرایط را تحت کنترل دارند.

مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت: با توجه به خسارت بالای این آفت مخرب در صورت حمله گروه‌های پایش که شامل کارشناسان مراکز خدمات و حفظ نباتات در قالب شبکه‌های پایش و مراقبت و عملیات دیده‌بانی ملخ صحرایی در تمام مناطق دارای پوشش گیاهی در آبادان هستند آمادگی کامل مبارزه با این آفت را دارند.

دشتی نژاد عنوان کرد: پایش چشمی و دیده‌بانی ملخ صحرایی در کنار آموزش چهره به چهره و انتشار بروشور و ارسال اخطار در فضای مجازی به کشاورزان جهت دادن آگاهی از خطر ورود آفت از جمله تمهیداتی است که در این خصوص در این شهرستان انجام شده است.

وی بیان کرد: آبادان دارای ۱۲ هزار و ۷۵۰ هکتار اراضی زراعی و ۳ مرکز خدمات منیوحی، اروندکنار و ابوشانک است و همه این مناطق تحت پایش قرار خواهند گرفت تا شاهد بروز هیچ مشکلی در بحث ریزش ملخ در آبادان نباشیم.

 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار