عزم دولت برای رفع مشکل راه‌های روستایی دزفول

تاریخ انتشار: دوشنبه 4 اردیبهشت 1402 | 11:08 ق.ظ
عزم دولت برای رفع مشکل راه‌های روستایی دزفول با توجه به اینکه افزون بر ۷۰ درصد وسعت شهرستان دزفول را بخش‌های محروم و سخت گذر سردشت و شهیون تشکیل می‌دهد، رسیدگی به وضعیت جاده‌ها به عنوان یکی از مهمترین مطالبات اهالی در سفر رییس جمهور به این مناطق محروم مطرح شد و در دست پیگیری قرار گرفت.

برخی روستاهای شهیون و سردشت دزفول جاده ای برای دسترسی و تردد ندارند و اهالی برای تردد با مشکل زیادی مواجه هستند، این موضوع زمانی که یکی از اهالی بیمار شده و نیازمند درمان و اقدامات پزشکی است بیشتر نمود پیدا می‌کند.

قطع شدن مسیرهای ارتباطی هنگام بارش برف و ناتوانی از ارسال آذوقه به اهالی از دیگر مشکلات اهالی در پی نداشتن جاده دسترسی است.

موضوع نبود جاده مناسب شهریورماه سال گذشته در سفر رییس جمهور به احمدفداله و دره کاید در دیداری صمیمی با آیت الله ابراهیم رییسی که برای بازدید از منطقه و بررسی مشکلات اهالی به دزفول سفر کرده بود، بیان شد.

برای اطلاع از آخرین وضعیت جاده سازی پس از سفر رییس جمهور به احمدفداله موضوع را از بخشدار شهیون جویا شدیم؛ حسین رحیمی در پاسخ به خبرنگار ایرنا گفت: سه جاده در بخش شهیون شامل جاده دیونی، آبیدسره و پامنار وجود دارد که اگر آسفالت شوند مشکل زیرساختی بخش شهیون تا ۷۰ درصد برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه جاده دیونی و آبیدسره حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، افزود: زیرساخت این جاده‌ها آماده است و فقط آسفالت نیاز دارند.

معاون عمرانی فرمانداری ویژه دزفول نیز بهسازی گردنه سالند تا خرمیزان به طول ۱۲ کیلموتر تا سال ۱۴۰۱ را از مصوبات سفر رییس جمهور به احمدفداله و دره کاید دانست و بیان کرد: باید هرچه سریعتر نسبت به بهسازی این مسیر اقدام شود.

امیر احسانیان خواستار تلاش و پیگیری هرچه بیشتر مسوولان مربوطه برای جذب اعتبارات برای اجرای طرح‌های محرومیت زدایی شد.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای دزفول نیز گفت: در نشست‌هایی با سپاه خوزستان مقرر شده ۳.۶ کیلومتر از این جاده با ارزش ۱۳۰ میلیارد ریال توسط راهداری و ۸.۴ کیلومتر توسط قرارگاه سازندگی سپاه انجام شود.

محمدمهدی شریف با بیان اینکه زیرسازی و قیر این جاده انجام ولی به علت شرایط جوی ادامه کار متوقف شده است، افزود: ادامه کار در ماه جاری انجام می‌شود.

وی ادامه داد: طبق پیگیری‌های انجام شده، ۲۰۰ میلیارد ریال در ماه جاری برای بهسازی این جاده اختصاص می‌یابد.

مسوول قرارگاه محرومیت زدایی دزفول نیز گفت: باوجود پیگیری‌های انجام شده و اختصاص ۲۵۰ میلیارد ریال و با وجود اینکه این اعتبار در اختیار راهداری است هنوز به قرارگاه محرومیت زدایی داده نشده است.

عبدالامیر محتشمی راد افزود: ستاد اجرایی فرمان امام ۵۰۰ متر از جاده موردنظر را آسفالت کرد ولی به علت بارندگی ادامه کار متوقف شد.

وی با بیان اینکه دستگاه‌ها از ۲ هفته قبل در منطقه مستقر شده‌اند، ادامه داد: کانال‌های حاشیه جاده و مسیری که با بارندگی پر شده بود لایروبی شدند ضمن اینکه غلتک نیز خریداری و آسفالت انجام خواهد شد.

مسوول قرارگاه محرومیت زدایی دزفول به انتقال ۲۲ تن آسفالت گرم به سالند اشاره کرد و گفت: مسیر در حال هموار شدن است و لکه گیری و تست آسفالت در حال انجام است.

با توجه به ضرورت وجود جاده ایمن و برای جلوگیری از خطرات احتمالی ناشی از نبود این زیرساخت‌ها انتظار می رود طرح‌های آغاز شده در حوزه جاده سازی تکمیل و اهالی منطقه از جاده ایمن بهره مند شوند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار