برداشت محصولات پاییزه در خوزستان

تاریخ انتشار: سه شنبه 5 اردیبهشت 1402 | 10:45 ق.ظ
برداشت محصولات پاییزه در خوزستان برداشت گندم، جو، کلزا و چغندر قند در مزارع خوزستان در حال انجام است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به آغاز برداشت محصولات پاییزه از ۲۴ فروردین در استان گفت: به جز شهرهای حاشیه زاگرس برداشت گندم، جو، کلزا در شهرستان های استان در حال انجام است.

تورج نوروزی افزود: در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱، ۴۲۰ هزار هکتار از مزارع استان زیر کشت گندم رفت و تاکنون ۱۵۰ هزار تن از این محصول استراتژیک از کشاورزان خریداری شده و پیش بینی می شود گندم خریداری شده در استان ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد.

وی با بیان اینکه ۳۴۰ هزار هکتار از مزارع گندم مربوط به کشاورزی قراردادی می باشد اظهار داشت: پیش بینی می شود حدود یک میلیون تن محصول گندم از این مزارع برداشت گردد.

نوروزی اضافه کرد: برداشت کلزا نیز از سطح ۲۶ هزار هکتار از مزارع دیم و آبی استان آغاز شده و تاکنون ۱۲ هزار تن محصول خریداری شده، پیش بینی می شود ۴۵ هزار تن دانه روغنی کلزا در استان خریداری شود.

وی دیگر محصول پاییزه ای که در مرحله برداشت قرار دارد را جو عنوان و تصریح نمود: این محصول در ۲۲ هزار هکتار مزارع آبی و ۵۳ هزار هکتار مزارع دیم کشت گردید که پیش بینی می شود ۸۶ هزار تن از این محصول برداشت شود.

وی به برداشت چغندر قند پاییزه از سطح ۱۶ هزار و ۲۰۰ هکتار از مزارع استان نیز اشاره و ادامه داد: ۱۲ کارخانه قند عملیات برداشت این محصول استراتژیک را برعهده دارند و پیش بینی می شود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن چغندرقند پاییزه در استان برداشت گردد.

نوروزی با بیان اینکه طرح جهش تولید در ۱۰۵ هزار هکتار از دیمزارهای استان اجرا شد اذعان کرد: در این طرح محصولات گندم، جو، کلزا، حبوبات، نباتات علوفه ای و گیاهان دارویی کشت شد که پیش بینی می شود از سطح ۷۰ هزار هکتار گندم کشت شده حدود ۹۴ هزار تن محصول برداشت گردد.

وی اضافه کرد: خرید محصول گندم به صورت تضمینی توسط اداره کل غله و خدمات بازرگانی در حال انجام است و پرداخت مطالبات کشاورزان از طریق بانک کشاورزی انجام خواهد گرفت.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار