پیشرفت اجرای طرح‌های مصوب سفر رییس جمهور در اندیکا

تاریخ انتشار: سه شنبه 5 اردیبهشت 1402 | 12:01 ب.ظ
پیشرفت اجرای طرح‌های مصوب سفر رییس جمهور در اندیکا فرماندار اندیکا با اشاره به دور اول سفر استانی رییس جمهور به این شهرستان از پیشرفت طرح های مصوب این سفر خبر داد.

امرالله نوذری با اشاره به در پیش بودن سفر رییس جمهور و هیئت دولت به خوزستان برای دومین بار در قالب سفرهای استانی گفت: در سفر اول آیت الله رییسی به اندیکا مصوباتی برای رفع مشکلات ناشی از زلزله سال ۱۴۰۰ در این شهرستان تعیین شد.

فرماندار اندیکا با اشاره به اینکه در جریان زلزله مهر ماه سال ۱۴۰۰ حدود ۳ هزار واحد مسکونی دچار خسارت شدند افزود: در فاز اول ۹۸۰ واحد مسکونی مصوب و ابلاغ شد که بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی گفت: در فاز دوم نیز  ۱۹۵۰ واحد مصوب شد که هنوز اعتباری برای اجرای این طرح ها تامین و ابلاغ نشده است.

نوذری همچنین افزود: با عنایت دولت سیزدهم به حدود ۳ هزار واحد مسکونی که در جریان زلزله خسارت جزئی دیدند تسهیلات ۱۰ الی ۱۵ میلیون تومانی بلا عوض پرداخت شد.

وی با اشاره به دیگر مصوبات سفر رییس جمهور به شهرستان اندیکا گفت : بعد از سفر آیت الله رییسی به این شهرستان و دستور ایشان بلافاصله عملیات احداث جاده سرشط در مناطق سخت گذر اندیکا آغاز شد که این طرح سال گذشته به بهره برداری رسید.

نوذری خاطرنشان کرد: در بخش مرمت، بهسازی و ایجاد جاده‌های روستایی در این شهرستان نیز بیش از ۱۰۰ کیلومتر پروژه راه روستایی اجرا یا در حال اجرا است.

فرماندار اندیکا افزود: همچنین طبق مصوبات سفر رییس جمهور به اندیکا  پنج مدرسه احداث شد و ۵ طرح آموزشی دیگر نیز در حال اجرا می‌باشد ولی برای سه مدرسه روستای کوشک هنوز اقدامی انجام نشده است.

نوذری یادآور شد: همچنین تاکنون حدود ۵۳ مدرسه در اندیکا تعمیر اساسی شده اند و شش مدرسه که بدون راه دسترسی هستند به دلیل نبود هلیبورد برای حمل کانکس بازسازی نشده اند.

وی با اشاره به اجرای مصوبات طرح های بهداشتی در سفر رییس جمهور به اندیکا گفت: در این شهرستان ۱۰ خانه بهداشت احداث یا در دست اقدام است و عملیات تعمیر هشت خانه بهداشت دیگر نیز در این شهرستان انجام شده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار