تولید در پناهِ محیط‌ زیست/نگاه سبز دولت سیزدهم به صنعت نیشکر

تاریخ انتشار: چهارشنبه 6 اردیبهشت 1402 | 09:13 ق.ظ
تولید در پناهِ محیط‌ زیست/نگاه سبز دولت سیزدهم به صنعت نیشکر یکی از این اقدامات، افتتاح بزرگترین پروژه تصفیه پساب صنعتی است که خردادماه سال گذشته با حضور معاون رییس جمهوری و رئیس سازمان محیط‌زیست در شرکت خمیرمایه و الکل رازی افتتاح شد و با افتتاح آن، تحوّلی هم در حوزه اشتغال و هم در زمینه صیانت از محیط‌زیست صورت گرفت.

با روی کار آمدن دولت سیزدهم، گام‌های ماندگاری در راستای حفظ محیط‌زیست برداشته شده است. صنعت نیشکر نیز در دولت مردمی آیت‌الله رئیسی، از این نگاه سبز بهره‌مند شده و اقدامات ماندگاری در این صنعت به سرانجام رسیده است.

یکی از این اقدامات، افتتاح بزرگترین پروژه تصفیه پساب صنعتی است که خردادماه سال گذشته با حضور معاون رییس جمهوری و رئیس سازمان محیط‌زیست در شرکت خمیرمایه و الکل رازی افتتاح شد و با افتتاح آن، تحوّلی هم در حوزه اشتغال و هم در زمینه صیانت از محیط‌زیست صورت گرفت.

 با افتتاح این پروژه محیط‌زیستی در دولت سیزدهم، نه تنها مشکلات حاصل از ویناس برطرف شد، بلکه ویناس تغلیظی، حکم ماده‌ای ارزشمند یافت که هم سبب اشتغال شده و هم در سال «رشد تولید»، تولید در پناهِ محیط‌زیست را رونقی دوباره داده است.

از کشت صنعتی اکالیپتوس تا پیوستن به پویش ایران سرسبز

البته این تنها گام محیط‌زیستی دولت سیزدهم در صنعت نیشکر نیست و در این دولت، اقدامات ماندگار دیگری در این حوزه انجام شده است. کشت صنعتی و متراکم «اکالیپتوس» در کشت و صنعت‌های نیشکری یکی دیگر از اقدامات ماندگار این صنعت سبز است که در کنار ایجاد محیطی مفرّح، زراعت چوب را رونق بخشیده و در عین حال، تولید تجاری «اسانس» نیز در ردیف محصولات غیرنیشکری درآمده است.

در ادامه این مسیر سرسبز، سال گذشته نیز این شرکت با پیوستن به پویش «ایران سرسبز» هدف‌گذاری درختکاری در بیش از دو هزار هکتار را در دستور کار قرار داده که صیانت از جنگل‌ها و رونق زراعت چوب را به دنبال دارد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار