تولید دوباره نفت از چاه شماره ۲۲ میدان آزادگان شمالی

تاریخ انتشار: دوشنبه 25 اردیبهشت 1402 | 12:04 ب.ظ
تولید دوباره نفت از چاه شماره ۲۲ میدان آزادگان شمالی چاه شماره ۲۲ میدان آزادگان شمالی احیاء شد و دوباره در مدار تولید قرار گرفت.

مدیر امور فنی شرکت نفت و گاز اروندان از احیاء چاه شماره ۲۲ میدان آزادگان شمالی که از چاه‌های بسته این میدان بود خبر داد و گفت :  این چاه از اردیبهشت سال ۱۳۹۹ به دلیل صفر شدن فشار سرچاهی از مدار تولید خارج شد و تلاش‌های مکرر شرکت خارجی توسعه دهنده میدان آزادگان شمالی برای از سرگیری مجدد تولید از آن ناموفق بود و در فرایند تحویل و تحول میدان این چاه بصورت بسته به شرکت نفت و گاز اروندان تحویل شد.

 

غلامحسین موازی  ادامه داد: به تازگی به همت کارشناسان این شرکت و با انجام فعالیت‌های تعمیری درجا بر روی شیر ایمنی درون چاهی (۳SV)، رفع نشت از کنترل لاین درونی شیر مذکور و رفع موانع از مسیر‌های جریانی سرچاهی، امکان تولید دوباره از آن فراهم شد و این چاه از روز نهم اردیبهشت ماه سال جاری و بدون صرف هزینه، با دبی تقریبی ۱۰۰۰ بشکه در روز در مدار تولید قرار گرفت.

شایان ذکر است پیش از این نیز مدیریت امور فنی شرکت نفت و گاز اروندان با ابتکارات فنی کارشناسان خود موفق به تعمیر و تبدیل چاه متروکه شماره ۲ دارخوین به چاه تزریق پساب شد که موجب صرفه جویی چند صد هزار دلاری در این زمینه بود.

در این عملیات تعمیری برای اولین بار سه جداری بطور همزمان روزنه گشایی (مشبک کاری) شد و چاه یاد شده به صورت تزریق پساب در سازند آسماری تکمیل شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار