شناسایی مبتلایان به مالاریا در خوزستان

تاریخ انتشار: چهارشنبه 27 اردیبهشت 1402 | 10:27 ق.ظ
شناسایی مبتلایان به مالاریا در خوزستان رئیس مرکز بهداشت خوزستان از شناسایی مبتلایان به بیماری مالاریا در استان و انجام مداخله‌های درمانی برای آن‌ها خبر داد.
دکتر پژمان بختیاری‌نیا گفت: با هوشیاری حافظان سلامت، موارد بیماری مالاریا وارده به استان خوزستان به سرعت شناسایی شدند و مراقبت‌ها و مداخله‌های درمانی به موقع آغاز شد.
 
وی بیماریابی و شناسایی افراد مبتلا را یکی از مهمترین کار‌ها در روند کنترل و ممانعت از گسترش بیماری‌های واگیر دانست و افزود: این کار با حساسیت و دقت بالای همکاران در نظام سلامت استان به خوبی صورت می‌پذیرد.
 
دکتر بختیاری نیا با بیان اینکه بیماران شناسایی شده درحال درمان هستند و همه کار‌های لازم بر اساس شیوه نامه ملی انجام شد، ادامه داد: مبارزه با مالاریا یکی از قدیمی‌ترین برنامه‌های نظام سلامت کشور است که به طور مستمر و همه ساله اجرا می‌شود.
 
رئیس مرکز بهداشت خوزستان می‌گوید: بیماریابی فعال در جمعیت‌های هدف به منظور پیشگیری از انتقال بیماری در درون استان، تقویت و تشدید بیماریابی در همه شهرستان‌ها و همچنین مراقبت حشره شناسی و کنترل ناقلان در مناطق هدف پیوسته در حال انجام است و تاکنون موردی از انتقال داخلی در استان نداشته‌ایم و موارد شناسایی شده همگی در خارج از استان مبتلا شده بودند.
 
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اضافه کرد: عامل بیماری مالاریا به واسطه پشه آنوفل از فرد بیمار به افراد سالم منتقل می‌شود، بنابراین حفاظت فردی از نیش پشه و استفاده از پشه‌بند می‌تواند از ابتلا به بیماری منتقله از طریق حشرات از جمله مالاریا جلوگیری کند، همچنین در صورت سفر به مناطق جنوب شرقی کشور و بروز تب و لرز، به سرعت به نزدیک ترین واحد بهداشتی مراجعه کنند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار