صادرات صنایع دستی دشت آزادگان به کشورهای همسایه

تاریخ انتشار: دوشنبه 22 خرداد 1402 | 09:50 ق.ظ
صادرات صنایع دستی دشت آزادگان به کشورهای همسایه فرماندار دشت آزادگان : این شهرستان از ظرفیت لازم برای تبدیل شدن به قطب صادرات صنایع دستی خوزستان برخوردار است.
 

فرماندار دشت آزادگان با بیان اینکه چهار نوع صنایع دستی این شهرستان به کشور‌های عراق و حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود گفت: حصیربافی، کپو بافی، مینا کاری و بوریا بافی صنایع دستی این شهرستان هستند که به صورت حرفه‌ای و مطابق با اصول استاندارد توسط کارآفرینان منطقه تولید می‌شود.

 

حمید سیلاوی بر ضرورت با تاکید بر اینکه فعالیت اهالی بومی منطقه در حوزه صنایع دستی ظرفیت مناسبی برای اشتغالزایی محسوب می‌شود افزود : نگاه صادراتی به این صنایع در شهرستان دشت آزادگان باعث شده تا شرایط برای کار و ایجاد درآمد در حوزه صنایع دستی بومی و سنتی این منطقه فراهم شود.

سیلاوی با بیان اینکه دشت آزادگان یک شهرستان میراثی و تاریخی است افزود: این منطقه صنایع دستی سنتی و غنی دارد که می‌تواند زمینه ساز جذب گردشگر و توسعه صادرات در بخش صنایع دستی استان باشد.

فرماندار شهرستان دشت آزادگان اظهارکرد: امروزه میزان اشتغال‌زایی در صنایع دستی بسیار بالا و کم هزینه است و با احیاء صنایع قدیمی این منطقه و جذب کار آفرینان می‌توان علاوه بر سودآوری، برای کشور ارزآوری داشته باشد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار