حمایت دولت از دانش بنیان های فعال در حوزه اقتصاد کشور

تاریخ انتشار: چهارشنبه 24 خرداد 1402 | 09:33 ق.ظ
حمایت دولت از دانش بنیان های فعال در حوزه اقتصاد کشور رییس صندوق نوآوری و شکوفایی : ورود شرکت‌های دانش بنیان به حوزه اقتصادی از برنامه‌های جدید صندوق است که مورد حمایت دولت نیز قرار می‌گیرد.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: با توجه به امکان نقش‌آفرینی شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه تولید باید زمینه ارتباط مستمر این کسب و کار‌ها با واحد‌های بزرگ اقتصادی تقویت شود.

 

محمد صادق خیاطیان در جمع شرکت‌های فناور و دانش بنیان خوزستان در اهواز بیان‌کرد: هنوز شرکت‌های دانش بنیان در اقتصاد کشور نقش پررنگی ندارند، اما ورود شرکت‌ها به این حوزه از برنامه‌های جدید صندوق است که مورد حمایت دولت نیز قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه شرکت‌های دانش بنیان را نباید به عنوان فعالیتی لوکس و زینتی دانست افزود: بر اساس برآوردها، سهم اقتصاد دانش‌بنیان از تولید ناخالص داخلی یک درصد است و باید ظرف چهار تا پنج سال آینده به پنج درصد برسد که کاملاً قابل تحقق است.

خیاطیان با اشاره به اینکه درحال حاضر، شرکت‌های دانش‌بنیان خوزستان با تکنولوژی بالا و فروش مناسب به خوبی کار می‌کنند گفت: در قانون برنامه چهارم توسعه موضوع اقتصاد دانش محور توسعه پارک‌های علم و فناوری پایه گذاری شد که قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان نیز از جمله برنامه‌های طلایی برای این حوزه به شمار می‌رود.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان در مسائل بحرانی و راهبردی از جمله بیماری کرونا به صورت جدی نقش‌آفرینی کردند که فعالیت شرکت‌ها در تولید دستگاه‌های علائم حیاتی، اکسیژن‌ساز، ونتیلاتور و مواد شوینده قابل تحسین است.

وی به برنامه حمایت از غیردانش بنیان‌ها در استان‌ها اشاره کرد و گفت: از ظرفیت صندوق پژوهش و فناوری استان‌ها به غیر دانش بنیان‌ها تسهیلات پرداخت می‌شود؛ صندوق استان یک نهاد غیر دولتی و کوچک است و تا یک ماه آینده با مشارکت شرکت‌های بزرگ، توسعه یافته و از آن حمایت بیشتری صورت می‌گیرد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار