آغاز مبارزه با کنه تارتن خرما در نخلستان‌های خوزستان

تاریخ انتشار: شنبه 27 خرداد 1402 | 09:12 ق.ظ
آغاز مبارزه با کنه تارتن خرما در نخلستان‌های خوزستان مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از آغاز مبارزه با کنه تارتن خرما در سطح بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتار از نخلستان‌های خوزستان خبر داد. ناجی شهیب زاده، اظهار کرد: از چند روز گذشته با توجه به اهمیت مبارزه با آفات در نخیلات خوزستان، مبارزه با کنه تارتن خرما در نخلستان ها […]

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از آغاز مبارزه با کنه تارتن خرما در سطح بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتار از نخلستان‌های خوزستان خبر داد.

ناجی شهیب زاده، اظهار کرد: از چند روز گذشته با توجه به اهمیت مبارزه با آفات در نخیلات خوزستان، مبارزه با کنه تارتن خرما در نخلستان ها آغاز شده است زیرا آفت کنه گردآلود یا تارتن خرما از آفات مهم خرما در نخیلات خوزستان است.

وی با بیان اینکه کنه تارتن خرما همزمان با گرم شدن هوا و وقوع گرد و غبار فعالیت خود را آغاز می‌کند، افزود: امسال عملیات مبارزه با این آفت در سطح ۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتار از نخلستان‌های خوزستان انجام خواهد شد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: با توجه به آغاز فصل گرما و وزش باد گرم و خشک، شرایط لازم برای فعالیت، افزایش نسل و خسارت کنه تارتن نخیلات در خوزستان فراهم شده و از این رو مبارزه با این آفت در استان آغاز شده است.  

شهیب زاده در خصوص نحوه خسارت زدن این آفت به نخلستان ها عنوان کرد: این آفت با کشیدن شیره غذایی برگ درخت نخل و خرما، باعث خشک شدن پوست شده و همچنن شیرینی خرما را کاهش می‌ دهد. در صورتی که میزان خسارت بیشتر شود اندازه محصول و ارزش غذایی آن نیز بسیار کاهش پیدا می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کشاورزان و نخلداران خوزستانی برای بررسی نمونه آفت و تهیه نسخه سموم مناسب برای مبارزه با آفت کنه تارتن خرما به کلینیک‌های گیاه پزشکی خوزستان مراجعه کنند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار