تصویب جابجایی روستای میراحمد غریبی‌ها برای حفظ جان ساکنان

تاریخ انتشار: یکشنبه 28 خرداد 1402 | 11:26 ق.ظ
تصویب جابجایی روستای میراحمد غریبی‌ها برای حفظ جان ساکنان مردم روستای میراحمد غریبی‌ها از توابع شهرستان دزپارت که سالهاست با چالش رانش زمین روبه‌رو هستند همچنان در خانه‌های ناامن خود زندگی می‌کنند و وضعیت محل سکونتشان در مرحله هشدار جدی است.

منطقه میراحمد غریبی‌ها از سال ۸۳ و روز‌های آغازین بهره برداری از سد کارون سه، دچار رانش شد، اما شدت این رانش‌ها در سال‌های اخیر زیاد و زیادتر شده به طوری که شکاف‌های بزرگی در اطراف این روستا پدید آمده است.

در این میان چندین بار راهکار‌هایی در این خصوص ارایه شده، ولی یا مردم روستا راه‌حل‌های مسئولان را قابل قبول نمی‌دانند یا پیشنهادات مردم روستا هم مورد پذیرش مسئولان قرار نمی‌گیرد.

 

فرماندار دزپارت در گفتگوی تلفنی با بخش خبر سیمای خوزستان در این زمینه گفت : بعد از رانش زمین در این روستا فرآیند حقوقی بین مالکین روستا و سازمان آب و برق خوزستان انجام و کارشناسی اولیه شرایط بحرانی روستا اجرا شد.

رحمانی با اشاره به تصویب مکان جدید برای جابجایی این روستان گفت : بیش از سی خانوار در میراحمد غریبیها ساکن هستندکه تا  کنون موافقت خود را  برای جابجایی منارل خود اعلام نکرده اند.

وی با اشاره به مطالعه سوانح طبیعی خوزستان و تصویب اعتبار برای علاج بخشی نقاط در معرض خطر توسط پژوهشکده سوانح طبیعی کشور گفت : علاوه بر همکاری مردم برای موافقت با جابجایی این روستا ، حمایت مسئولان و دولت برای اعطای تسهیلات بدون بهره ، افزایش سقف تسهیلات و کمک‌های بلاعوض به مردم ضروری است تا اهالی میراحمد غریبیها بتوانند نسبت به جابجایی منازل خود اقدام کنند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار