شهردار اهواز در گفتگوی زنده تلویزیونی: اولویت ما در شهرداری آسفالت، بهسازی ورودی های شهر و باززنده سازی ساحل کارون است

تاریخ انتشار: دوشنبه 5 تیر 1402 | 08:23 ق.ظ
شهردار اهواز در گفتگوی زنده تلویزیونی: اولویت ما در شهرداری آسفالت، بهسازی ورودی های شهر و باززنده سازی ساحل کارون است بخش اول: اولویت های شهری  رضا امینی شهردار اهواز شامگاه یک شنبه ۴ تیرماه در برنامه خوزستان سرزمین فرصت‌ها ضمن گرامی داشت یاد و خاطر شهید علی هاشمی اظهار کرد: امیدوارم تلاش ما در این شهر و سرزمین هدیه ای به شهدا و به ویژه سردار سرافزار کشورمان شهید سیدعلی هاشمی باشد. وی افزود: بر […]
بخش اول: اولویت های شهری
 رضا امینی شهردار اهواز شامگاه یک شنبه ۴ تیرماه در برنامه خوزستان سرزمین فرصت‌ها ضمن گرامی داشت یاد و خاطر شهید علی هاشمی اظهار کرد: امیدوارم تلاش ما در این شهر و سرزمین هدیه ای به شهدا و به ویژه سردار سرافزار کشورمان شهید سیدعلی هاشمی باشد.

وی افزود: بر اساس قانون، شهرداری ها نهادی های مستقل عمومی و غیر دولتی هستند که بر اساس مصوبه مجلس در دوران دفاع مقدس باید از لحاظ درآمدی و بودجه استقلال داشته باشند، با این حال و با وجود کمک‌های دولتی که صورت می‌گیرد عمده درآمد شهرداری ها از طریق دریافت عوارض خواهد بود.

شهردار اهواز با اشاره به اینکه شهرداری ها اساس از طریق مشارکت مردمی اداره می شوند، ادامه داد: در ایران ۸ کلانشهر وجود دارد که اهواز از لحاظ جمعیتی هشتمین و از لحاظ وسعت سومین کلانشهر در کشور است که توسط صنایع مختلف احاطه شده است، این امر نشان‌دهنده گستردگی اهواز است که عمده مشکلات اهواز نیز به همین امر برمی‌گردد علاوه بر آن تنوع قومیتی که در اهواز وجود دارد یکی از فرصت‌های بزرگ و پیش روی اهواز است که می تواند منشا خیر بوده و زمینه های خدمت را فراهم کند.

وی تصریح کرد: بودجه سال ۱۴۰۰ اهواز ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود که ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد آن محقق شد و پس از آن با یک جهش؛ بودجه ۱۴۰۱ به میزان ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد مصوب و بودجه سال ۱۴۰۲ نیز با افزایش مجدد ۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تصویب و در کنار آن بیش از ۴ هزارمیلیارد تومان نیز برای مشارکت بخش خصوصی پیش بینی شده است، تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا منابع لازم جهت توسعه اهواز، بهبود شرایط معیشت و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان تامین شود.

امینی در ادامه بیان کرد: اساسا اهواز از لحاظ زیر ساختی دچار مشکلات زیادی است که یکی از دلایل عمده آن گستردگی شهر است که می تواند دلیل اصلی فرسایش شهر نیز باشد به گونه‌ای که تراکم جمعیتی اهواز در محدوده قانونی شهر نسبت به سایر کلانشهر ها کمترین میزان است، وقتی شهر گسترده باشد بالطبع معابر عریض تر خواهند بود و آسفالت بیشتری نیاز است، این امر نگهداشت آسفالت را سخت می کند و با وجود شرایط اقلیمی و نوع بارندگی در اهواز نیز فرسایش بیشتر خواهد بود.

وی با اشاره به اجرای طرح بزرگ فاضلاب اهواز تصریح کرد: با اجرای طرح فاضلاب شهر به یک کارگاه بزرگ تبدیل شده است که حفاری‌های زیادی توسط دستگاه‌های مختلف در حوزه های مختلف صورت می گیرد با این حال و بر اساس قانون دستگاهی ‌که در معابر حفاری می‌کند باید خود نیز عملیات زیرسازی و اسفالت را به گونه ای انجام دهد که به حالت اولیه باز گردد اما در اهواز این تصور می شود که شهرداری باید حفاری سایر دستگاه‌ها را آسفالت نماید. مساحت شهر اهواز ۲۰۰میلیون متر مربع است که از این میزان ۳ میلیون متر مربع آن را معابر تشکیل می دهند.

شهردار اهواز ادامه داد: با توجه به هزینه‌های پیش بینی شده در بازار برای خرید موارد مورد نیاز اگر بخواهیم آسفالت معابر شهر اهواز را به یک سوم در هر سال تقلیل دهیم بیش از ۵ هزارمیلیارد تومان بودجه نیاز است این در حالی است که کل بودجه شهرداری در سال ۱۴۰۲ هشت هزار و ۳۰۰ میلیاردتومان است که بخش عمده آن صرف هزینه های جاری مانند حقوق و دستمزد می‌شود.

وی در ادامه گفت: با وجود اختلاف سلیقه‌هایی که وجود دارد یک تعامل و همدلی میان اعضای شورا و البته میان شورا و شهرداری وجود دارد که بر همین اساس شورای اسلامی شهر برای سال جاری ۳ اولویت مهم به شهرداری ارائه داده است که آسفالت با اختصاص یک هزار میلیارد تومان بودجه اولین و مهمترین آن‌ها است پس از آن ورودی‌های شهر دومین اولویت ماست که برای این کار در اولین مرحله عملیات اجرایی ساخت ورودی اهواز از سمت اندیمشک به زودی طی یک تفاهم نامه آغاز و تا ایام اربعین بخشی از آن بهره‌برداری می‌شود، باز زنده سازی کارون نیز به عنوان مهمترین عنصر محرک توسعه در اهواز سومین اولویت شورای اسلامی شهر بود که برای اینکار با چهار دستگاه در حال رایزنی برای انعقاد تفاهمنامه هستیم.

شهردار اهواز تاکید کرد: برای بهبود وضعیت آسفالت معابر شهر اهواز در سال ۱۴۰۲ نهضت آسفالت پیش بینی شده است که ابتدا باید مقدمات آن فراهم شود برای اینکار سازمان عمران شهرداری اهواز که پیش از این با یک دستگاه کارخانه تولید اسفالت و تولید ۴۰۰ تن در روز فعالیت می‌کرد به دوکارخانه اسفالت و تولید ۱۰۰۰تن در روز رسیده است علاوه بر آن کارخانه سومی نیز برای غرب اهواز پیش بینی شده است که مراحل اولیه تهیه آن در حال انجام است. ما همچنین نیازمند تجهیزات کامل آسفالت و ماشین آلات هستیم که در حال تهیه آنها هستیم.

امینی با اشاره به افزایش ۳برابری نرخ تولید آسفالت در سال ۱۴۰۲ خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ در اهواز ۳۶۰هزار متر مربع عملیات آسفالت صورت گرفت که در سال ۱۴۰۱ به یک میلیون و ۱۰۰ هزار متر مربع افزایش پیدا کرد و برای سال ۱۴۰۲ نیز ۵ میلیون متر مربع پیش بینی شده که تا کنون ۵۰۰ هزار مترمربع آن اجرایی شده است، در میان مناطق شهرداری منطقه ۷ با ۵۰۰ هزار مترمربع اسفالت رتبه اول را دارا است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار