تعیین۹۰ گروه ناظر دامپزشکی خوزستان برای ذبح دام ها در عید قربان

تاریخ انتشار: سه شنبه 6 تیر 1402 | 11:02 ق.ظ
تعیین۹۰ گروه ناظر دامپزشکی خوزستان برای ذبح دام ها در عید قربان مدیر کل دامپزشکی خوزستان : ۹۰ گروه نظارتی دامپزشکی ثابت و سیار در روز عید قربان، وظیفه بازرسی بهداشتی و ذبح شرعی را انجام می‌دهند.

ناصر عسکری فرد گفت : ذبح دام در روز عید قربان امسال در محل‌های از پیش تعیین شده و کشتارگاه‌های دام استان انجام می‌شود و ناظران دامپزشکی استان برای بازرسی و نظارت بهداشتی و شرعی بر دام‌های قربانی در روز عید قربان از ساعت ۶ صبح تا ۱۴ در این محل‌ها مستقر و آماده خدمت رسانی به مردم استان هستند .

 

وی افزود : همچنین گروههای سیار در کل استان برای انجام نظارت‌های بهداشتی رایگان، آماده اعزام به منازل و محل‌های در خواستی مردم می‌باشند.

عسکری فرد گفت : ۱۲۰ نفر کارشناس دامپزشکی و ۶۰ نفر روحانی ناظر بر ذبح شرعی در قالب ۹۰ گروه نظارتی ثابت و سیار در روز عید قربان، بازرسی بهداشتی و نظارت شرعی را انجام خواهند داد.

مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان خاطرنشان کرد : با توجه به بروز بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در چند شهرستان و ابتلای چندین نفر به این بیماری، به شهروندان توصیه کرد، شهروندان از خرید دام دارای کنه چسبیده به قسمت‌های بدون مو و پشم جدا خودداری کنند و گوشت دام تازه ذبح شده را به مدت ۲۴ ساعت و امحا و احشا آن را به مدت ۴۸ ساعت در یخچال قرار داده و بعد مورد استفاده قرار دهند و از مصرف گوشت و جگر نیم پز جدا خودداری کنند.

شایان ذکر است هم استانی‌ها می‌توانند با تماس با شماره ۰۶۱۳۳۳۶۱۳۵۳ داخلی ۲۰۶ الی ۲۰۸ خواستار حضور بازرسان بهداشتی و شرعی در محل ذبح باشند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار